شلیک به 2توله خرس 2ساله در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه ‌ و بویراحمد از کشف لاشه دو قلاده خرس نابالغ در جایگاه دفن زباله شهر سی‌سخت خبرداد. به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه‌وبویراحمد، محسن جعفری‌نژاد بسطامی گفت: کارشناسان  محیط زیست استان در ششمین روز از شهریورماه 98 حین بازدید از جایگاه دفن زباله شهر سی‌سخت متوجه لاشه دو قلاده خرس نابالغ در محل دفن زباله می‌شوند. مدیرکل محیط زیست کهگیلویه‌وبویراحمد خاطرنشان کرد: فورا با هماهنگی دامپزشکی شهرستان تیمی به محل جایگاه زباله اعزام می‌شود. جعفری‌نژاد با اشاره به اینکه جایگاه دفن زباله در خارج از مناطق حفاظت شده استان قرارد دارد، تصریح کرد: بررسی‌ها توسط تیم دامپزشکی نشان داد که متاسفانه هر دو قلاده خرس بر اثر شلیک مستقیم گلوله تلف شده‌اند. او سن هر دو قلاده خرس را کمتر از دو سال عنوان کرد و ادامه داد: جنسیت هر دوی آنها نیز ماده بوده است.

    

پلیس فتا واکنش نشان داد:

فعالیت اقتصادی غیرمجازها در  صفحات اجتماعی

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه اکثر افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت اقتصادی دارند مجوز قانونی ندارند، به شهروندان توصیه کرد از صفحات مجازی کمتر خرید کرده و از معامله با افراد ناشناس خودداری کنند. به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی درباره سایت‌های جشن طلاق نیز گفت: پلیس از ضابطان مراجع قضایی بوده و در چارچوب جرائم اقدام می‌کند در صورتی که سایتی غیراخلاقی باشد پلیس درخصوص کنترل و اصلاح محتوای غیراخلاقی آن هشدار می‌دهد و صورت عدم همکاری، از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. او گفت: اکثر افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت اقتصادی دارند مجوز قانونی ندارند؛ با توجه به اینکه این افراد بدون مجوز، قابل شناسایی از طریق اصناف و اتحادیه‌ها نیستند، شهروندان باید از معامله با افراد ناشناس خودداری کنند چرا که احتمال ایجاد مشکلاتی در زمینه نحوه داد و ستد و اصالت و سلامت کالا زیاد است.

    

آخرین وضعیت لایحه تابعیت فرزندان متولد شده از زنان ایرانی

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آخرین وضعیت لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی و رفع اشکالات آن را تشریح کرد. حسن نوروزی در گفتگو با مهر گفت: شورای نگهبان یک اشکال امنیتی به این لایحه گرفته و همین امر موجب بازگشت دوباره آن به مجلس شده است. او افزود: این اشکال در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی و در حال حاضر رفع شده است. برای تامین مسائل امنیتی کشور و عدم بروز برخی مشکلات ناشی از تصویب لایحه مذکور، باید به فرزندان ذکر شده در لایحه تابعیت کنترل شده اعطا کنیم. او خاطرنشان کرد: یکی از اشکالاتی که پیش‌تر به این لایحه گرفته شده بود، موضوع ازدواج شرعی بود. برای جلوگیری از سو استفاده مردان خارجی و پیش گیری از برخی از ازدواج های اتباع خارجی با زنان ایرانی که تنها به منظور دریافت اقامت یا تابعیت انجام می شود، باید در کنار تصویب این لایحه تدابیر لازم برای کنترل مرزها نیز اتخاذ شود. نوروزی تاکید کرد: با کنترل مرزها، شاهد ورود هر تبعه خارجی به کشور به منظور ازدواج سودجویانه با دختران ایرانی نخواهیم بود.