صلاحیت مسافربرهای اینترنتی باید از سوی پلیس تأیید شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد که صلاحیت رانندگان مسافربرهای اینترنتی حتماً باید از سوی پلیس تائید شود. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی درباره وضعیت تاکسی‌های اینترنتی و جذب راننده از سوی این تاکسی‌ها گفت: تاکسی‌های اینترنتی قبل از جذب راننده حتماً باید هماهنگی‌های لازم را با پلیس اماکن داشته باشند، تا بررسی‌های لازم در مورد صلاحیت رانندگان قبل از آغاز فعالیتشان انجام شود. پلیس روی این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارد، چراکه وقتی قرار است راننده این تاکسی‌ها، زنان و فرزندان مردم را جابجا کنند حتماً باید  صلاحیت لازم را نیز داشته باشند. رئیس پلیس پایتخت در مورد افرادی که در کنار خیابان اقدام به جذب راننده برای اسنپ و تپسی و ... می‌کنند بیان کرد: این افراد نیز بعد از ثبت‌نام و پیش از آنکه فعالیتشان را به‌عنوان راننده آغاز کنند، باید صلاحیت و سوابقشان بررسی شود و به تائید پلیس برسد. رحیمی در مورد اینکه آیا در حال حاضر چنین رویه‌ای در مورد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر وجود دارد و من به مدیران تاکسی‌های اینترنتی هم گفته‌ام که حتماً باید صلاحیت رانندگان بررسی شود و پس از تعیین صلاحیت فردی وارد چرخه فعالیت شوند.

    

ضرورت اجباری شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش آمار ازدواج در کشور انتقاد کرد و گفت: سال گذشته ۵۵۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق افتاده که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته و این موضوع پیام خوبی برای کشور ندارد. به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان بابیان اینکه براساس آمارهای سال گذشته به ازای هر ٣ ازدواج یک طلاق اتفاق افتاده است بیان کرد: این آمار مناسبی برای کشوری که روزی طلاق در آنجایی نداشت، نیست. تندگویان در ادامه بابیان اینکه با توجه به شرایط فعلی دنیا، توسعه و مسائل نوپدید نیاز داریم تا مشاوره پیش از ازدواج برای جوانان اجباری شود گفت: از ابتدای امسال به ٧٠ مرکز جدید مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوز داده‌شده است و از قانون‌گذاران می‌خواهیم تا موضوع مشاوره‌های پیش از ازدواج را اجباری کنند.

    

آموزش و پرورش با کمبود ۳۵۰هزار نفری معلم مواجه است

نماینده مجلس و وزیر اسبق آموزش‌وپرورش با بیان اینکه یکی از مسائل مهم که در سال‌های اخیر به‌ویژه از سال ۹۲ با آن روبروییم، نگاه دولت به آموزش‌وپرورش در حیطه اقتصادی است، اظهار کرد: وزرای معرفی‌شده در این چند سال ناچار به خصوصی‌سازی بودند و شرط دولت برای وزیر آموزش‌وپرورش شدن، خصوصی‌سازی بوده و یک‌مرتبه وزیری اعلام کرد ۳۵۰ هزار مازاد معلم دارند، اما امروز ۳۵۰ هزار کمبود داریم. این اظهارات زمینه‌ساز خصوصی‌سازی بوده است. به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی، با بیان اینکه وقتی معلم با شرایط سن بالا استخدام می‌کنیم باید در سنین بالا مراعاتش را بکنیم، گفت: آیا بعد از ۴۰ سال نباید بتوانیم تعیین کنیم که آموزش‌وپرورش حاکمیتی است یا باید به بخش خصوصی واگذار شود؟ رهبری و اسناد بالادستی می‌گویند امری حاکمیتی است اما دولت می‌گوید باید خصوصی‌سازی شود که در لایحه بودجه ۹۸ مصداق آن را دیدیم و واگذاری ۱۰درصدی سالانه مدارس در قالب خرید خدماتی را آورده بودند که حذف شد. به معلم خرید خدمات ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌دهیم که دستش به‌جایی بند نیست. حاجی بابایی ادامه داد: بحث دوم اطلاع وزیر از مسائل است. از سوی معلم‌ها در استان‌ها می‌شنوم که سرپرست اعلام کرده که قرار است ۶۰۰ هزار تومان به حقوقشان اضافه شود که ۳۶۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و از آن‌سو هنوز لایحه‌ای از آموزش‌وپرورش به مجلس نیامده و دو سال است منتظر نظام هماهنگ پرداخت حقوق هستیم.