طی دو هفته گذشته صورت گرفت

معرفی پنج مورد جدید تخلف دارویی به مراجع قضایی

وزیر بهداشت گفت: طی دو هفته گذشته پنج مورد جدید از تخلفات را به مراجع قضایی معرفی کردیم که پیگیری‌های قضایی آن در حال انجام است. سعید نمکی گفت: زمانی که به صدور رأی رسید به اطلاع مردم نیز خواهیم رساند. در عین حال به دلیل پیچیدگی کار رسیدگی ما به این پرونده‌ها نیز ادامه دارد تا مبادا حقی بی‌جهت از کسی ضایع شود. برخی اعلام کردند که کالاها در راه است و بر همین اساس تا پایان مردادماه به آنها مهلت دادیم. عده‌ای توانستند به ما اثبات کنند که تخلف نکرده‌اند و عده‌ای نتوانستند و از پس‌فردا اسامی آنها را به مراجع قضایی خواهم داد. او تاکید کرد: اخیراً اعلام کردم که همان‌طور که به واردات دارو رانت نمی‌دهم، به تولید داخل هم رانت نخواهم داد. برای من به عنوان وزیر بهداشت، سلامت مردم مهم است و اجازه نمی‌دهم داروی کم‌کیفیت و یا بی‌کیفیت وارد چرخه دارویی کشور شود.

    

در چهارماه نخست امسال

۲۱۵ هزار و ۶۴۳ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در چهارماه نخست امسال ۲۱۵ هزار و ۶۴۳ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ( ۲۰۷ هزار و ۴۲۷ نفر)، چهار درصد افزایش یافته است. به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه نخست سال جاری، از کل مراجعان نزاع در کشور ۱۴۵ هزار و ۸۶۹ نفر مرد و ۶۹ هزار و ۷۷۴ نفر زن بودند. در این مدت همچنین استان‌های تهران با ۳۶ هزار و ۱۸۲، خراسان رضوی با ۱۸ هزار و ۱۱۰ و اصفهان با ۱۶ هزار و ۶۵ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با هزار و ۸۸، خراسان جنوبی با هزار و ۴۰۰ و بوشهر با هزار و ۴۵۳ نفر کمترین مراجعین نزاع را داشتند. 

    

تحویل ۹ میلیون کارت هوشمند ملی تا پایان سال

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تا پایان سال، ۹میلیون کارت هوشمند ملی تحویل داده می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک تمامی کارت‌ها تجمیع و ارائه خدمات فقط با کارت هوشمند ملی انجام می‌شود.  سیف‌الله ابوترابی در گفتگو با مهر در مورد صدور کارت هوشمند ملی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر ثبت نام تکمیلی را انجام دادند و تعداد زیادی کارت را دریافت کرده‌اند و به مرور نیز برای افرادی که در نوبت دریافت کارت هستند، کارت هوشمند صادر می‌شود.