دریافت تابعیت فرزندان زنان ایرانی منوط به تایید وزارت اطلاعات شد

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند که بر اساس این اصلاحیه تایید وزارت اطلاعات شرط دریافت تابعیت فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی تعیین شد.

    

واکنش پمپئو به پیشنهاد روحانی

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز دوشنبه در نشستی در خراسان شمالی گفته بود که اگر آمریکا دست از تحریم و زورگویی بردارد، ما همین لحظه و همیشه آماده مذاکره‌ایم. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه سخنان اخیر رئیس‌جمهوری ایران همان پیشنهادی است که او به جان کری و باراک اوباما ارائه کرده بود، به روزنامه واشنگتن‌پست گفت: «رئیس‌جمهوری ترامپ است که در نهایت تصمیم خواهد گرفت. اما این همان مسیر نازلی است که دولت پیشین رفته و به توافق اتمی با ایران منجر شد.» 

    

آپارتمان خواستند اما نه برای انصراف از استیضاح

اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در خصوص درخواست آپارتمان در ازای انصراف از استیضاح وزرا به خبرنگاران گفت: دو نفر از نمایندگان در دور فعلی مجلس از برخی وزرا درخواست دریافت آپارتمان را داده بودند که این نماینده آن را به موضوع انصراف از استیضاح ربط داده بود اما هیأت رئیسه این مسئله را تکذیب می‌کند.

    

حاشیه‌ای دیگر برای صدا و سیما

موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات طی نامه‌ای خطاب به علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما نوشت: «با کمال تأسف و تعجب مطلع شدم شبکه افق آن سازمان در برنامه‌ای در تاریخ 18/4/98 با حضور آقای زاکانی و تماس تلفنی آقای فرهاد نظری، فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ به طور یکسویه برخی سخنان کذب و خلاف واقع توسط فرد اخیرالذکر مبنی بر دستور اینجانب جهت ورود به کوی و برخورد با دانشجویان مطرح و تلاش شد تا اقدامات غیرموجه و فاجعه‌بار عوامل حادثه توجیه و بر آثار زیانبار تعرض به دانشجویان سرپوش گذاشته شود.» موسوی لاری این اقدام را سقوط اخلاقی خواند و خواستار انعکاس نامه خود در «برنامه‌ای مشابه» در «همان شبکه» شد.

    

شعار انتخابات مجلس ۹۸ تعیین شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی ستاد انتخابات کشور، درباره شعار انتخابات امسال گفت: در هر دوره از انتخابات شعاری تعیین می‌شود که مبنا و محور انتخابات قرار می‌گیرد. سید اسماعیل موسوی : برای انتخابات امسال شعار «انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» برگزیده شد.

    

جنگ‌های ترکیبی؛ عامل برتری ایران

به گزارش ایلنا، نشریه انگلیسی تلگراف استفاده از جنگ‌های ترکیبی یا هیبریدی را عامل برتری ایران در مقبال غرب دانست و نوشت: «جنگ‌های هیبریدی در حقیقت ترکیبی از نبردهای رایج و غیررایج توسط یک کشور است. این جنگ‌ها فقط درگیری نظامی رودررو را شامل نمی‌شود. بلکه شامل حملات مختلف نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و ... می‌شود. البته به غیر از ایران، روسیه و چین هم در این نبردها ماهر هستند این در حالی است که غرب در مقابل این جنگ‌ها بسیار ضعیف است.»

    

ناکامی کره جنوبی در جایگزینی نفت ایران

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در ماه ژوئن برای دومین ماه هیچ نفتی از ایران وارد نکرد. واردات نفت کره از ایران در نیمه اول سال جاری ۳۶.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. این در حالی است که واردات نفت کره جنوبی در ژوئن ۱۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۱.۴۹ میلیون تن یعنی چیزی حدود ۲.۸میلیون بشکه در روز رسید که نشان می‌دهد تلاش کره جنوبی برای یافتن جایگزین مناسب برای نفت ایران ناموفق بوده است.