معاون حقوقی وزارت امور خارجه:

ایران رسماً از آمریکا به شورای امنیت شکایت کرد

معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه ایران طی نامه‌ای شکایت تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک کشورمان را به شورای امنیت برد. به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی افزود: ایران در این نامه متذکر شده است که درصورت تکرار اقداماتی از این دست ایران دفاع از مرزهای آبی خود و مقابله با هرگونه تجاوز را حق خود می‌داند.

    

طرح محدود کردن ترامپ برای جنگ با ایران رأی نیاورد

مجلس سنای آمریکا به طرح محدود کردن ترامپ برای جنگ با ایران رأی نداد. به گزارش ایلنا، پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا نوشت: در رأی‌گیری صورت گرفته ۴۰ سناتور به طرح مذکور رأی مثبت دادند. این طرح برای تصویب شدن نیاز به ۶۰ رأی موافق داشت.

    

با کشف حجاب تعمدی در خیابان‌ها قاطعانه برخورد می‌شود

دادستان کل کشور گفت: باید نسبت به افرادی که ارزش‌های اسلامی را زیرپا می‌گذارند و با قصد و تعمد در خیابان‌ها کشف حجاب می‌کنند، قاطعانه برخورد شود. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در نشست سراسری دادستان‌های مراکز استان‌ها، افزود: مسائل و ناهنجاری‌هایی که بعضاً دیده می‌شود توسط افراد خاصی صورت می‌گیرد که می‌خواهند از خطوط قرمز عبور کنند و ما می‌بینیم که مأموریت این‌ها تحقق اهداف دشمن است.

    

ائتلاف عامل موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات است

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره نحوه حضور گروه‌های اصلاح‌طلب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: تجربه حضور در انتخابات مختلف نشان می‌دهد موفقیت اصلاح‌طلبان در ائتلاف است و همبستگی میان گروه‌های اصلاح‌طلب با موفقیت آنها نسبت مستقیمی دارد. زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با ایرنا، کارگروه پایش و رصد «لیست امید» را یکی از زیرمجموعه‌های مهم و ضروری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دانست و ادامه داد: در این شرایط، حتی برخی افراد پس از کسب رای به سمت جناح مقابل چرخیده و با شانه خالی کردن از مسئولیت، به کسی پاسخگو هم نیستند.

    

انتقاد سخنگوی دولت از اطلاع‌رسانی غیرمسئولانه

سخنگوی دولت در حساب اینستاگرامی خود از نحوه اطلاع‌رسانی برخی رسانه‌ها از رابطه یک زن با برخی مسئولان حوزه نفت انتقاد کرد و نوشت: عده‌ای از رسانه با مقاصد سیاسی سوءاستفاده می‌کنند. علی ربیعی افزود: مطلعم که فرد دستگیر شده این فردی که رسانه‌ها می‌گویند نیست. اصلاً هم معلوم نیست که آن دستگیر شده جاسوس باشد. به کجا رسیده‌ایم؟ چه راحت آبروی آدم‌ها ریخته می‌شود. مگر خدا را نمی‌بینیم؟

    

ایران عملیات تروریستی در تونس را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن دو عملیات تروریستی در پایتخت جمهوری تونس با خانواده قربانیان این حوادث ابراز همدردی کرد. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی»، بر ایستادگی کامل جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت این کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. منابع تونسی روز پنج‌شنبه از وقوع دو انفجار انتحاری پی‌در پی‌در پایتخت و زخمی شدن چهار نفر خبر دادند.

    

قانون رسیدگی به دارایی مسئولان بدون اغماض اجرا شود

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: اگر قانون رسیدگی به دارایی مسئولان بدون ملاحظه و اغماض اجرا شود، آثار مثبتی خواهد داشت و فضای مناسبی را ایجاد می‌کند.  احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اگر این اتفاق رخ دهد گام‌های مهمی در شفافیت و اعتمادسازی برای جامعه برداشته خواهد شد و کمک خواهد کرد مسئولان پاسخگوی خود و اقدامات اطرافیان خود باشند.