سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه چه دلیلی دارد که ما افراد را تا 18 سالگی دانش‌آموز و کودک تلقی می‌کنیم، گفت: برخی‌ها هم می‌خواهند پای قانون را وسط بیارند و  ازدواج افراد زیر هجده سال را جرم تلقی کنند. این نهایت نفهمیدن دین است.

به گزارش فارس حجّت‌الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مسائل دینی، طی سخنانی در این رابطه ادامه داد: فرد 17 ساله می‌تواند والی یمن شود، امّا بسیاری از مسئولینی که  حاضر نیستند میز خودشان را رها کنند در همین سنین کم مسئولیت‌ گرفته‌اند ولی 17-18 ساله‌ها را پشت نیمکت‌ها می‌نشانند و به آن‌ها دانش‌آموز می‌گویند.

وی درباره فضای معنوی در کشور و مسئولیت مسئولین در قبال آن، اظهار کرد: در کشور ما تعداد فراوانی از شبکه‌های ماهواره‌ای را گسیل داشته‌اند تا معنویت را بکاهند؛ همین نقشه‌ها را در کشورهای مسیحی اجرا کرده‌اند و نتایج شوم آن پیداست. 

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: سال گذشته در فرانسه یکی از بزرگترین تظاهرات طول تاریخ  برگزار شد و حرفشان این بود که ما نیاز به حقوق خودمان در موضوع خانواده داریم و ما حق داریم پدر و مادر خودمان را بشناسیم. یعنی کار را در قوانین به جایی رسانده‌اند که مردم این کشور می‌گوید ما حق داریم بدانیم پدرمان چه کسی است. ساختارهای جامعه اجازه نمی‌دهد طرف بداند پدر و مادرش کیست.

پناهیان ادامه داد: اندیشمند فرانسوی کتاب 700 جلدی را به من داد و گفت وضع امروز فرانسه از لحاظ بی‌بند و باری کاملاً طراحی شده دست صهیونیست‌هاست و مردم فرانسه این را نمی‌خواستند و بر اساس یک تفکر و فرهنگک به دست نیامده. این فقط اسنادی است که ثابت می‌کند وضع فرهنگی امروز فرانسه طراحی شده دست صهیونیست‌هاست.

وی با بیان اینکه گاهی مشاهده می‌کنیم فیلم سینمایی فاسد تولید می‌شود و فرزندان ما از آن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: پدر و مادر نمی‌تواند ۲۴ ساعته فرزندان خود را چک کنند که از چه غذای فرهنگی استفاده می‌کنند؛ این وظیفه حکومت است که جلوی تولید چنین محصولاتی را بگیرد. جاهایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد باید این غذاهای مسموم را کنترل کند. اگر حکومتی بگوید کنترل نمی‌کند عین این است که بگوید من دزدی‌ها را کنترل نمی‌کنم.

پناهیان نیش و کنایه برخی مسئولین نسبت به امور دینی را تقبیح کرد و افزود: همواره کنایه و تمسخر، بازار دارد و به حق هم ضربه می‌زند. مسخره‌کنندگان ستون‌های اصلی دین، حکم‌شان اعدام است؛ مثل سلمان رشدی. کسی نباید دین را مسخره کند.