ایران حمله به مساجد نیوزیلند را محکوم کرد 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حمله به دو مسجد مسلمانان در شهر «چرچ کراست» در نیوزیلند را که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از مسلمانان از ملیت‌های مختلف شد را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی غیرانسانی و کاملاً سبعانه دانست. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی موکدا از دولت نیوزیلند خواست با شناسایی سریع‌تر عاملین این اقدام نژادپرستانه، با اجرای عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه‌ای، با آنان برخورد کند.

    


جلیلی: ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی، داخلی است

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: ما از صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی کشور خواسته‌ایم بیان کنند مشکلات اقتصادی کشور چه میزان به دستگاه‌های اجرایی و مدیریت داخلی، چه میزان به تحریم‌ها و چه میزان به فلان کنوانسیون ربط دارد؟ اکثر آنها می‌گویند ۸۰ درصد شرایط اقتصادی امروز مربوط به مشکلات داخلی و مسئله مدیریتی است. گمرک، بیمه و مالیات باید حل شود.

    


خواستار حل مسالمت‌آمیز  تنش میان هند و پاکستان هستیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای پاکستانی خود خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار حل مسالمت‌آمیز تنش‌ها میان هند و پاکستان است. به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی در توئیتر خود نوشت: امروز با تهمینه جنجوعه معاون وزیر خارجه پاکستان تلفنی صحبت کردم. ایران و پاکستان همسایگان و دوستان نزدیک هستند. برای تقویت همکاری در همه زمینه‌ها ازجمله مبارزه با تروریسم توافق کردیم. 

    


احتمال بازگرداندن  خاوری به ایران کم است 

عضو هیات مدیره کنگره ایرانیان کانادا در گفت و گو با یورونیوز، احتمال بازگردانده شدن محمودرضا خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی را به ایران به علت نبود روابط دیپلماتیک و قرارداد استرداد مجرمین میان دو کشور، اندک ارزیابی کرد.  بیژن احمدی با بیان اینکه قوانین کانادا اجازه استرداد خاوری به ایران را نمی‌دهد، گفت: کنگره ایرانیان کانادا در پی مطرح شدن اتهام اختلاس مرجان شیخ‌الاسلامی در ایران و سرمایه‌گذاری‌هایش در کانادا و اختلاس سه‌هزار میلیاردتومانی خاوری، تومار آنلاینی به راه‌ انداخته و از مردم خواسته با امضای آن، اعتراض‌ خود را به حضور مفسدان اقتصادی در کانادا به گوش مقامات دولت این کشور برسانند.

    


4 میلیارد دلار  طلب‌ ایران از عراق وصول شد

یک نماینده مجلس درباره سفر روحانی به عراق گفت: در سفر رئیس‌جمهور به این کشور ۴ میلیارد دلار از طلب‌هایمان را وصول کردیم که در این شرایط بسیار ارزشمند است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره سفر رئیس‌جمهور به عراق و دستاوردهای این سفر درخصوص زمینه‌های همکاری بین ایران و عراق بیان کرد: عراق بعد از داعش نیاز به بازسازی دارد و بهترین کشوری که می‌تواند هم در زمان بحران و سازندگی به این کشور  کمک کند تا به ثبات برسد، ایران است.

    


 تجمع مقابل سفارت فرانسه  در حمایت از جلیقه‌زردها

جمعی از مردم و دانشجویان ایران به منظور حمایت از جنبش جلیقه‌زردهای فرانسه در مقابل سفارت پاریس در تهران تجمع کردند. در بیانیه پایانی تجمع‌کنندگان آمده است: «اعلام می‌داریم از هیچ کمکی جهت مقابله با گسترش ظلم و تعدی نسبت به شهروندان فرانسه دریغ نخواهیم کرد و تا پایان مبارزات به حقشان در کنار مردم مظلوم فرانسه خواهیم بود.»