وزیر امور خارجه ایران گفت: از دمشق با صدای بلند می‌گویم که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و آمریکا در حمله رژیم به سفارت ایران مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان عصر دیروز در نشست مشترک خبری با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد و مشورت با مقامات عالی رتبه سوریه مورد توجه جدی ایران است.

وی گفت: امنیت سوریه را امنیت منطقه می‌دانیم و به تلاش‌های خود برای توقف جنایات جنگی در کرانه خبری، نسل کشی در غزه، ارسال کمک‌های فوری بشردوستانه به غزه و توقف کوچاندن ساکنین کرانه و غزه ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: از اعلام همبستگی آقای بشار اسد و وزیر امور خارجه سوریه و معاونین وی و همه مقامات لشکری و کشوری سوریه که از زمان حمله تروریستی و موشکی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق با حضور و ارسال پیام های خود، حمایتشان را از حضور و فعالیت دیپلماتیک و مستشاری نیروهای نظامی ضد تروریسم ایران اعلام کردند قدردانی می‌کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود قرار دارد، تحولات ۶ ماه گذشته ثابت کرد که رژیم صهیونیستی که قادر نیست با یک گروه مقاومت وارد جنگ و پیروز شود، قطعا قادر به جنگ با لبنان و سوریه نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: چگونگی پاسخ به اسرائیل در میدان تعریف شده و در میدان روشن خواهد شد.