یک‌ نماینده مجلس می‌گوید: اسرائیل می‌خواهد ایران را وارد درگیری مستقیم کند، ولی ایران به روش سابق و از طریق نیروهای نیابتی خود پاسخ اسرائیل را خواهد داد. اکنون به صلاح نیست که ایران به صورت علنی و مستقیم وارد جنگ با اسرائیل شود

به گزارش دیده‌بان ایران؛ حسین جلالی چندروز از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت ۷ نفر از مستشاران نظامی ایران شد، می‌گذرد و همه نگاه‌ها به سمت ایران است تا نسبت به این حمله واکنش نشان دهد. درحالی که عده‌ای معتقدند ایران باید سریعا و مستقیما به این حمله واکنش نشان دهد، عده‌ای دیگر می‌گویند اگر ایران واکنشی داشته باشد، پاسخ مجدد اسرائیل می‌تواند شدیدتر باشد و خاک ایران را درگیر یک جنگ کند.  حسین جلالی در گفت‌وگو با رویداد 24 افزود: اسرائیل می‌خواهد دامنه جنگ را به سمت کشور‌های بزرگ و مهم ببرد و می‌خواهد پای جمهوری اسلامی را به صورت علنی و آشکار به جنگ بکشاند و بگوید طرف ما ایران است نه حماس و جهاد. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی با حمایت از گروه‌های مقاومت، مبارزه و نابودی اسرائیل را کلید زده است. هم انصارالله در یمن، هم حزب‌الله در لبنان، هم گروه‌های مقاومت در عراق و نیرو‌های حشد‌الشعبی و انقلابی در سوریه. پس در حقیقت ۴ کشور مبارزه با اسرائیل را آغاز کردند. اسرائیل هم می‌گوید پشتیبان و قرارگاه این کشور‌ها ایران است و به صورت محسوس این جنگ را مدیریت می‌کند و چرا علنی آن‌ها را وارد جنگ نکنیم؟

جلالی تصریح کرد: ما پاسخ‌های قاطعی را به اسرائیل داده‌ایم و خواهیم داد و در آینده هم این پاسخ‌ها به صورت شدیدتر ادامه پیدا می‌کند، اما لازم نیست که اعلام کنیم این کار را ما انجام داده‌ایم. همه می‌دانند ایران حامی مقاومت است، اما به مصلحت نمی‌دانیم ایران به صورت علنی وارد جنگ شود.

به گفته این نماینده مجلس، حمله اسرائیل به کنسولگری و شهادت مستشاران نظامی ما، یک دعوت به جنگ از سوی آن‌ها است تا ایران را وارد جنگ کنند که خب شما که به صورت نیابتی در حال جنگ هستید، به صورت علنی و مستقیم وارد میدان جنگ شوید.

وی ادامه داد: معتقدم از این درگیری‌ها چیزی عاید اسرائیل نمی‌شود، زیرا ایران اعلام کرده از هر حمایتی از گروه‌های مقاومت و نابودی اسرائیل دریغ نمی‌کنیم. اما اینکه به صورت علنی وارد جنگ شویم را مسئولین و فرماندهان ما به صلاح نمی‌دانند که کشور را درگیر جنگ با اسرائیل کنیم. به گفته جلالی، دالان ورود به جمهوری اسلامی لبنان و سوریه است، اگر سقوط کنند ایران سقوط کرده است. این افرادی که قدرت تحلیل و تفکر ندارند و تحلیل‌های کپی‌پیستی دارند، می‌گویند ما چه کار به اسرائیل داریم.