عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پاسخ ایران به مورد هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران توسط اسرائیل گفت: هدف‌گذاری که اسرائیل نسبت به کنسولگری ایران داشته و قبلا هم بخشی از مراکز ما در آنجا را مورد هدف قرار داده، پاسخ جمهوری اسلامی قبلا داده شده و الان هم داده می‌شود. اما چون پشت صحنه این عملیات آمریکایی‌ها قرار دارند و هدف‌شان کشاندن ایران به جنگ منطقه‌ای است، ایران با تدبیر و دوراندیشی نسبت به این مسئله پاسخ نهایی را می‌دهد. به این دلیل که هدف آمریکا و اسرائیل از این عملیات عجولانه‌، کشاندن ایران به جنگ منطقه‌ای است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران، در پاسخ به اینکه آیا حمله اسرائیل تجاوز به خاک ایران محسوب می‌شود، افزود: «از نظر اصول بین‌الملل قطعا تجاوز به دو کشور محسوب می‌شود؛ کشور سوریه و بعد هم سفارت ایران مورد حمله قرار گرفته است. از این رو این حمله قطعا تجاوز به کشور تلقی می‌شود.»

این نماینده مجلس درباره اقدام متقابل ایران عنوان کرد: «هدف‌گذاری که اسرائیل نسبت به کنسولگری ایران داشته و قبلا هم بخشی از مراکز ما در آنجا را مورد هدف قرار داده، پاسخ جمهوری اسلامی قبلا داده شده و الان هم داده می‌شود. اما چون پشت صحنه این عملیات آمریکایی‌ها قرار دارند و هدف‌شان کشاندن ایران به جنگ منطقه‌ای است، ایران با تدبیر و دوراندیشی نسبت به این مسئله پاسخ نهایی را می‌دهد. به این دلیل که هدف آمریکا و اسرائیل از این عملیات عجولانه‌، کشاندن ایران به جنگ منطقه‌ای است.»

مالکی در پاسخ به اینکه آیا معتقد به صبر استراتژیک است، گفت: «خیر، باتوجه به جلسه فوق‌العاده‌ای که شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور تشکیل داده‌اند، تصمیمات مناسب میدان قطعا گرفته شده است.»

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا ممکن است سفارت‌خانه‌های اسرائیل در کشورهای دیگر پاسخ متقابل ایران باشد، بیان کرد: «ایران اهداف زیادی را در دستور کار قرار دارد و قطعا بر اساس همان اهداف پاسخ می‌دهد.» مالکی در پایان نیز درباره اینکه آیا پاسخ ایران به اسرائیل نظامی است، گفت: «طبیعی است با اقدامی که علیه کنسولگری ما داشتند، ایران هم پاسخ متناسب با آن را می‌دهد.»