شبکه تلویزیونی دولتی الاخباریه سوریه دیروز دوشنبه گزارش داد که اسرائیل به ساختمانی در جنوب غربی دمشق حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این رسانه‌های سوریه گزارش دادند که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال دفع حمله در حومه دمشق هستند و صدای انفجارهایی در اطراف شنیده شده است. تلویزیون سوریه هم اعلام کرد حدود ساعت ۱۷ عصر دوشنبه، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفته است. بنا به گزارش‌ها، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی در دمشق و خانواده او در پی این حمله آسیبی ندیده‌اند. بنا به گزارش‌ خبرنگار العالم ۶ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند. المیادین گزارش کرده سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان سپاه قدس در سوریه در میان شهداست. این دومین تجاوز هوایی رژیم اشغالگر به سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت است.

حمله هوایی به مجاورت دفتر کنسولی سفارت ایران در دمشق

هم‌چنین خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه فرماندار دمشق از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری سوریه سانا، وزیر خارجه سوریه در این بازدید تاکید کرد: این حمله تروریستی شنیع را که ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد و منجر به شهادت تعدادی از مردم بیگناه شد به شدت محکوم می‌کنیم. رژیم اشغالگر اسرائیل نمی‌تواند بر روابط ایران و سوریه تأثیر بگذارد. به گزارش سانا، وزیر خارجه سوریه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود حمله تروریستی رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم کرد. سفیر کشورمان در دمشق نیز این حمله را نشان‌دهنده واقعیت این رژیم دانست که هیچ قانون بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و برای رسیدن به آنچه می‌خواهد، دست به هر کار غیرانسانی می‌زند.