دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: رفتار امروز خبرگان را ضعیف و معیوب می‌دانم و معتقدم متاسفانه خبرگان آن طور که باید به وظایف خود عمل نکردند.

به گزارش جماران، مصطفی پورمحمدی در جمع شماری از طلاب تهران خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که قانون اساسی به عنوان یک مجموعه جامع مورد توجه قرار گیرد. این مساله‌ای است که امروز به آن به شدت نیاز داریم. البته یک اشکال بزرگ داریم و آن این است که به قانون اساسی خوب عمل نکرده‌ایم.

 باید بررسی کنیم که چرا نتوانستیم به قانون اساسی عمل کنیم؟ گیر آن کجا بوده است؟ به چه بند‌ها و اصولی عمل نکردیم و چرا به آن‌ها عمل نشده است. اگر قابل عمل نیست به اصلاح و بازنگری آن بپردازیم. اگر می‌توان به آن عمل کرد، به آن عمل کنیم. چرا عمل نمی‌کنیم!

وی در پاسخ به یکی از حاضران در خصوص برخی نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها در نهاد‌های زیر مجموعه رهبری؛ من فراتر از آنچه که شما گفتید انتقاد دارم. اگر قانون یک چیز است، چرا برای برخی اینگونه نگاه می‌شود و برای برخی دیگر به گونه دیگر؟ امروز هم صلاحیت افرادی تایید و برخی دیگر رد می‌شود.اگر به مجلس خبرگان بروم یکی از موضوعاتی که به طور جدی پیگری می‌کنم، همین مساله خواهد بود. ابهام در مسیر تایید و رد روحانیون برای انتخابات خبرگان، تحقیر و بی‌احترامی به روحانیت است و باید حل شود. مسأله باید قانونمند، بسیار روشن، شفاف و قابل دفاع و توجیه باشد و استثنا‌هایی که بلاجواب است را نباید قبول کنیم. همه اموری که در قابل مسائل اجتماعی قرار می‌گیرند، باید قانونمند و شفاف شوند.

پورمحمدی ادامه داد: نکته من این است که اینگونه نیست که شما بفرمایید الان کسی آمد و نسبت به برجام فلان گونه صحبت کرد، پس او را بزنیم کنار، او نباید رهبر انتخاب کند! خب پس رهبر را همان دوستانی انتخاب کنند که یک روز در سیاست، مدیریت، انقلاب و مبارزه نبودند و سرد و گرم دنیا را نچشیدند! نه استاد دیدند و نه با رهبران بزرگ در تماس بودند! بسم الله این‌ها بفرمایند رهبر را انتخاب کنند! ما مخلص شما هم هستیم! دستتان هم درد نکند! جایزه هم به شما می‌دهیم! حتما هم دستاورد مطلوبی خواهید داشت!

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، خطاب به طلاب حاضر در جلسه تأکید کرد: اگر می‌خواهید شما را قبول داشته باشند، روی منبر بروید و بگویید مردم در رأی دادن آزادید. اگر ناراحتید، از آنکه به او رأی داده‌اید، رأیتان را پس بگیرید! به یک نفر دیگر بدهید. می‌گویند نفر بعدی چه فایده! می‌گوییم این مرحله اول است. شما اول رایت را از آن آقایی که می‌گویید قول داد و عمل نکرد پس می‌گیری و دیگر به او رای نمی‌دهی. مجازاتش می‌کنی. می‌گویی تو دیگر قابل اعتماد من نیستی. اگر هم فکرش هم آمد و خواست رای بگیرد، می‌گویی هم فکرانت ظاهرا خب عمل نکردند و اعتماد من اکنون سلب شده است.

وی ادامه داد: این اثر بزرگ اجتماعی دارد و بسیار تعیین کننده است. اگر طلاب و روحانیون این جسارت را کردند و بالای منبر گفتند، حتما بدانند مستمعانشان بیشتر می‌شوند و باور‌پذیری منبرشان هم بالاتر می‌رود؛ چرا که با یک مساله جدی اجتماعی که مورد توجه است هم نوای و هم زبانی می‌کنند و درست هم حرف می‌زنند. نمی‌گویند به چه کسی رأی دهید، تا این انتقاد به آن‌ها مطرح شود که گویا به نفع کسی تبلیغات می‌کنند، بلکه در واقع مخاطبینش را راهنمایی می‌کند، وظیفه آخوندی‌اش را انجام می‌دهد؛ بنابراین ما باید در صحنه بیاییم و خودمان سرنوشتمان را تعیین کنیم.