درباره سهمیه‌بندی بنزین تصمیمی نگرفته‌ایم

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز، اخبار و شایعه‌ها در باره سهمیه‌بندی بنزین و دادن هر روز یک لیتر بنزین به افراد را رد کرد و گفت: هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است و این نقل قول‌ها درست نیست.

    


موافقت با درخواست تاسیس ۴۰حزب جدید در دولت

سخنگوی وزارت کشور گفت: در دولت تدبیر و امید با درخواست تاسیس ۴۰ حزب جدید موافقت شده است که از این تعداد ۲۵ حزب مجوز فعالیت دائم دریافت کرده‌اند و ۱۵ حزب در حال طی مراحل قانونی و تشکیل دفاتر استانی به منظور دائمی کردن مجوز خود هستند.  به گزارش ایسنا، سیدسلمان سامانی با بیان اینکه برای نخستین بار آیین‌نامه برگزاری تجمعات در مکان‌های خاص تصویب شده است، افزود: در سال جاری حدود ۲ میلیارد تومان یارانه به احزاب تخصیص یافته که این اعتبار به حساب خانه احزاب ایران واریز شده است و طبق دستورالعمل به احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده باشند، پرداخت می‌شود.

    


مبارزه با مفسدان، جدی نیست

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مبارزه با فساد و پرداختن به این مهم در شرایط فعلی کشور، گفت: مبارزه با فساد آغاز شده است و کارهایی صورت می‌گیرد، اما مبارزه جدی نیست، مردم انتظار دارند که با مفسدان اقتصادی مبارزه جدی صورت گیرد. سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با ایلنا، خاطرنشان کرد: برای یک مبارزه جدی نباید بین افراد تفاوتی گذاشته شود، یعنی اگر فردی وابسته به گروهی بود، این مساله را نادیده بگیرند و به پرونده رسیدگی کنند نه این پرونده را به تاخیر بیندازند.

    


احتمال تغییر یکی از وزرا وجود دارد 

عضو هیأت رئیسه مجلس از تغییر احتمالی در یکی از وزارتخانه‌های دولت خبر داد. اسدالله عباسی، تصریح کرد: زمزمه‌هایی درباره تغییر در یکی از وزارتخانه‌ها وجود دارد که تاکنون دولتی‌ها نام این وزارتخانه را اعلام نکرده‌اند. به گفته وی،احتمالاً با معرفی وزیر بهداشت به مجلس، فرد دیگری برای وزارتخانه‌ای که مدنظر است به مجلس معرفی می‌شود. 

    


فتنه۹۸؟ لابد بازندگان انتخابات اسمش را می‌گذارند فتنه 

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به ادعاهای مطرح شده درباره وقوع فتنه ۹۸ گفت: شاید قرار است عده‌ای در یک رقابت سیاسی ببازند بنابراین تلاش دارند با طرح چنین موضوعاتی زمینه‌ای فراهم کنند تا به محض باخت بگویند این همان فتنه‌ای است که ما می‌گفتیم. اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرآنلاین  با بیان اینکه فکر نمی‌کنم سال آینده فتنه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: اگر منظور از فتنه تحریم‌های ایالات متحده است که همین حالا هم وجود دارد.

    


مردم را وارد معرکه آب نکنید

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: وزارت نیرو به‌زودی تکلیف استان‌ها را در خصوص سهمیه آب روشن می‌کند، از همین رو نباید مردم را وارد منازعات و معرکه آب کنیم. به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری در شورای اداری چهارمحال و بختیاری افزود: همگان باید بپذیرند که منابع آب کشور بسیار محدود است و باید برای مقابله با این بحران، آب کمتری مصرف کنیم.

وی ادامه داد: در مقامی نیستیم که به هر منطقه هر چقدر آب نیاز دارد تخصیص دهیم.

    


تهران و آنکارا برای تقویت روابط عزم جدی دارند

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تعمیق روابط اقتصادی ایران و ترکیه را گامی در مسیر پیوند عمیق‌تر دو ملت برشمرد و تاکید کرد: تهران و آنکارا برای تقویت همه‌جانبه روابط به ویژه در بخش اقتصادی عزم جدی دارند. به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در دیدار مصطفی رفعت حیصار جیک اوغلو، رئیس اتحادیه اتاق‌‌های بازرگانی و بورس ترکیه، گسترش روابط با دولت و ملت ترکیه را جزو اولویت‌‌های سیاست خارجی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: این دوره از فشار و تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران هم به‌‌زودی سپری خواهد شد و دوستان را می‌‌توان در روزهای سخت شناخت.