رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: با اشاره به فاجعه کرمان گفت:‌ با توجه به اهمیت موضوع باید پیگیری لازم صورت بگیرد که اگر کوتاهی صورت گرفته باشد پاسخ‌دهی وجود داشته باشد. مسئول اول این اتفاق شورای تأمین کشور به ریاست وزیر کشور است که مسئولیت داشت این اجتماعی که در سطح بین‌المللی واکنش به همراه دارد را با تأمین امنیت لازم برگزار کند.

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: مسئول دوم شورای تأمین استان کرمان است که برای آن، جایگاه مهم بود و فقط بخشی از جایگاه را پوشش امنیتی داده و مردمی که خارج از جایگاه یا خارج از پست‌های بازرسی آمدند، عملا تحت پوشش عملیات تروریست‌ها بودند نه تحت پوشش امنیتی مسئولان امنیتی استان کرمان، این موضوعی است که به نظر من باید پیگیری شود. این تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی ادامه داد: اگر در مقابل عملیات تروریستی گذشته پافشاری و پیگیری لازم صورت می‌گرفت الان شاهد این شرایط نبودیم.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره حادثه تروریستی کرمان گفت: اقدام تروریستی کرمان دل مردم ایران را به درد آورد. این اقدام تروریستی حاصل یک مثلث شوم تروریستی است. در  این مثلث، دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل یعنی سیا و موساد در رأس قرار دارند و هر زمان در عمق استراتژیک دچار مسأله‌ای می‌شوند، علیه ایران اقداماتی انجام می‌دهند. این حادثه قابل پیش‌بینی بود. زیرا امسال سالگرد شهادت شهید سلیمانی شرایط جدیدی داشت و حتما دشمنان ا آرایش جدیدی به خود می‌گرفتند. 

وی گفت:‌من معتقدم به همان میزان که مسئولان ایرانی و به ویژه مسئولان امنیتی ایران درگیر تبلیغات شده بودند، دشمنان ایران به همان اندازه درگیر عملیات بودند. لذا یکی از مخوف‌ترین عملیات‌های تروریستی صورت گرفت.