عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به آنچه «مافیای برنج» خواند، تصریح کرد: در بحث مافیای برنج هم همین وضعیت چای را داریم؛ ۲ میلیون تن برنج با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است و کسب و کار تمام کشاورزان شمال کشور را نابود کرده است؛

به گزارش جماران؛ جبار کوچکی‌نژاد افزود:  برنج کشاورزان روی دست‌شان مانده است. نه می‌توانند شهریه فرزندان خود را بدهند، نه می‌توانند خانه بسازند و نه می‌توانند کاری انجام دهند. بحث ما این است که این ۲ میلیون تن را چه کسی مجوز داد؟ آیا نیاز کشور ما ۲ میلیون تن است؟ شما می‌دانید که برنج اگر یک‌سال بماند فاسد می‌شود و یا کشاورزان مجبور هستند برنج خود را در دریا بریزند که ماهی آن‌ها را بخورد.

نماینده مردم رشت اضافه کرد: چرا مساله 2 میلیون تن برنج را پیگیری نمی‌کنند؟ هر کسی که این ۲ میلیون تن برنج را وارد کشور کرده است باید مجازات شود. حال چه معاون اول رئیس جمهور، چه وزیر کشاورزی و چه وزرای سابق هر کسی که باشد باید پاسخگو باشد. به هر حال ما مسئول هستیم و مدیریت جامعه را بر عهده می‌گیریم؛ مستضعفین و کشاورزان گرفتار را نگاه کنید؛ چای کاران و برنج کاران را ببینید که چگونه به خاک و ذلت نشانده اند؟!

وی گفت: ما انتظار داریم رئیسی در مورد برنج هم تمرکز کند. قطعا فساد برنج وجود دارد و آن‌هایی که وارد کننده برنج و چای هستند، کشاورزان شمال کشور و البته تولید این محصولات را نابود کرده‌اند.