عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا درمورد مسدود شدن ۶ میلیارد دلار ایران به دیده‌بان ایران گفت: «ما گزینه‌های مختلفی را روی میز داریم ولی ضربه نظامی در جای خود قابل بررسی تصمیم‌گیری است. 

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ۹ آذر ماه طرح جلوگیری از دسترسی ایران به شش میلیارد دلار آزاد شده در چارچوب توافق اخیر بین تهران و واشینگتن برای مبادله زندانیان، را تصویب کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، جهموریخواهان این طرح را در واکنش به ادعای نقش ایران در حملات ۱۵ مهرماه گروه حماس به اسرائیل مطرح کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در واکنش به این اقدام مجلس آمریکا به دیده‌بان ایران گفت: «این اقدامات به جهت جبران شکستی است که آمریکا و اسرئیل در بحث غزه دریافت کرده‌اند و آبروی‌شان در منطقه رفته است. آن‌ها تصور می‌کنند با اینگونه مصوبات می‌توانند آبروی ریخته شده خود و شکست صهیونیست‌ها را جبران کنند. در حالیکه این نوع رفتارهای آمریکا نخ نما شده و اثری ندارد.»

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: «تمام دنیا دیده‌اند که غزه روی پای خود ایستاده وجنگ فایده ای نداشته است. البته کمک‌های دولت‌های مسلمان دیگر از جمله ایران هم بوده است چراکه به هر حال آنان مسلمان هستند، سرزمین‌شان اشغال و از خانه‌هایشان آواره شده‌اند. بنابراین هر فرد و دولت آزاده‌ای در جهان باید از ملت فلسطین حمایت کنند. اما آمریکایی‌ها خودشان می‌دانند که ما هیچ ورودی به موضوعی که آن‌ها مطرح می‌کنند، نداشتیم و نخواهیم داشت. از ابتدا تدبیر نظام جمهوری اسلامی هم عدم ورود مستقیم به این موضوع بوده است. ولی آمریکا به دلیل شکستی که خورده این مباحث را مطرح می‌کند.»

حاجی‌ دلیگانی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است ایران هم در واکنش به این اقدام به پایگاه‌های آمریکا در منطقه ضربه بزند، به دیده بان ایران گفت: «ما گزینه‌های مختلفی را روی میز داریم ولی ضربه نظامی در جای خود قابل بررسی تصمیم‌گیری است. نیروهای ما و دیگر گروه های همسو با ما در منطقه گزینه های مختلف را بررسی می کنند. همچنین از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم و در صورت مسدود شدن ۶ میلیارد دلار ایران در قطر، ما هم در مجلس طرح مقابله به مثل و پاسخ متناسب به آمریکا را ارائه می کنیم .»

آمریکا و اسرائیل شکست خورده‌اند و باید این شکست را بپذیرند

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «آمریکا و اسرائیل شکست خورده‌اند و باید این شکست را بپذیرند. دیگر این دستاویزها هم موثر نیست. اگر تا دیروز در برخی از پیام‌رسان‌ها مثل اینستاگرام و تلگرام، سبک و مباحث غربی جایگاهی داشت، امروز با جنایتی که انجام دادند حتی در این پیام‌رسان‌ها هم وضعیت دگرگون شده است. دیگر دنیا فهمیده که حق با طرف فلسطینی است و ظلم، تجاوز و کودک‌کشی به دست غربی‌ها و رژیم صهیونیستی دارد انجام می‌شود.»