خطیب نماز جمعه تهران،‌ گفت: در ماجرای افتتاح و بهره‌برداری متروی پرند و تکمیل بخش مسکن در این استان شاهد رفتار بسیجی و تلاش جهادی از سوی دولتمردان بودیم که به خدمت‌رسانی به مردم سرعت دادند و این نشات گرفته از روحیه بسیجی است که صمیمی و بی‌ادعا و بی‌منت و بدون ابتلا به حاشیه‌ها به مردم خدمت می‌کنند و امیدواریم با قوت همین مسیر را ادامه دهند. حل‌المسائل همه مشکلات کشور تفکر بسیج است و با تفکر بسیج می‌توان به همه آرزوها و مقاصد برسیم.

به گزارش ایرنا، محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، خاطرنشان کرد: سیج یک فرهنگ است و در دل سازمان جا نمی‌شود. فرهنگ بسیج زمان نمی‌شناسد و فرازمان است. شهید مدرس یک بسیجی مثال‌زدنی است که در برابر تهدید و تطمیع ایستاد. امیدوارم این روحیه شهید مدرس در مجلس و مجلس‌نشینان ما هم وجود داشته باشد. میرزا کوچک‌خان هم یک بسیجی بود و با تفکر بسیجی عمل کرد.

وی با بیان اینکه تهدیدزدایی حداکثری از ارکان بسیج است، اظهار کرد: این رکن اول بسیج است و رکن دوم بسیج ایجاد حداکثر ظرفیت برای زندگی بهتر و پیشرفت کشور است. بسیج از یکسو در برابر دشمنان و تهدیداتش ایستاده و از سوی دیگر در مخاطرات طبیعی و امدادرسانی یا در فعالیت‌های علمی به دور از منت خود را خادم ملت می‌داند بدون اینکه برای این موضوعات خط‌کشی داشته باشد یا به مذهب و قومیت نگاه کند.

به گفته حاج‌علی‌اکبری،‌ در جنگ ۴۸ روزه هم اندیشه بسیجی خود را نشان داد و مقاومت امروز فلسطین هم نتیجه همین تفکر بسیجی پیش‌برنده است. بسیج هم فراتر از زمان است و هم فراتر از سازمان‌هاست.