دبیر کل حزب جمهوریت گفت: شورای نگهبان به جای مردم تصمیم گیری می‌کند و معتقدند مردم هم اگر خواستند بیایند، باید به کسانی رای دهند که شورای نگهبان به آن‌ها رأی داده است، یعنی شورای نگهبان تعیین‌کننده مجلس و خبرگان است، نه مردم! 

به گزارش رویداد 24 رسول منتجب‌نیا افزود: تفکر موجود که می‌خواهد حتی با کمترین میزان مشارکت انتخابات را برگزار کند، یک تفکر براندازانه است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، جمعی از کسانی که وارد حکومت شدند، دیدگاه عجیب و غریبی دارند که می‌گویند هیچ نیازی به رأی مردم نداریم و مهم این است که ما به صورت یک باند و مجموعه سر کار باشیم و قدرت را در اختیار داشته باشیم. آنها حتی حاضر هستند اصل انتخابات را متنفی بدانند و مثلا با یک فرمان و دستور خبرگان را تمدید کنند. زیرا بر اساس نظریه‌ای که تئوریسین آن‌ها می‌گفت اساسا نیازی به رأی مردم ندارند و مردم کاره‌ای نیستند که بخواهند سرنوشت نظام را تعیین کنند یا یک آقای دیگر می‌گفت در نظام جمهوری اسلامی خبرگان انتخاب نمی‌کنند بلکه کشف می‌کنند و انتخاب ولی فقیه با اراده خداوند است و خبرگان چیزی که خداوند اراده کرده را کشف می‌کنند. 

منتجب‌نیا با بیان اینکه اینها نظریه باطل و ارتجاعی است که هیچ دلیل و منطقی ندارد، گفت: این مجموعه در کشور به صورت سازماندهی‌شده کار می‌کنند و در بسیاری از عرصه‌های تصمیم‌سازی هم نفوذ کردند.

وی تصریح کرد:  تمام این نظرات مخالف و مغایر نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی و مخالف اصول قانون اساسی و روح نظام است. ما از استبداد زمان شاه فرار کردیم، ملت انقلاب کردند تا خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند اما در سال‌های اخیر متاسفانه حرکت‌هایی به وجود آمده که ما را به قهقهرا می‌کشاند و یک مجموعه به جای رای مردم بر کشور قدرت پیدا می‌کند و بیشتر هم زمان انتخابات بروز و ظهور می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: برای نوع حضور مردم که همیشه از ما سوال می‌شد، همواره می‌گفتم باید منتظر بمانیم تا ببینیم حاکمیت چه نوع دیدگاه و تصمیمی دارد. اگر تصمیم دارد مردم حضور حداکثری داشته باشند، پس باید مقدمات آن نیز فراهم شود. اما اگر به نتیجه برسد که خودش تصمیم‌گیری کند چه خودش یا چه نهاد‌های دیگر، خب موضوع فرق می‌کند؛ مثلا امسال هیات‌های اجرایی را مامور کردند که رد صلاحیت فله‌ای انجام دهند.