حسن روحانی، در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه گفت: حداقل پنج هدیه بزرگ برای دولت بعد به یادگار گذاشتیم. دولت دوازدهم ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و اجرای مجدد، کالاهای اساسی خریداری‌شده و طرح‌های ملی و استانی آماده افتتاح و بالای ۹۰ درصد تکمیل‌شده و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌شده و آماده تزریق را به دولت سیزدهم هدیه داد.

رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم در دیدار اعضای شورای مرکزی، کمیته سیاسی و دبیران استانی حزب اعتدال و توسعه، افزود: در روزهای آخر ‌دولت دوازدهم میلیاردها دلار اسکناس در بانک مرکزی موجود بود که می‌شد وارد بازار کنیم تا قیمت دلار را به ۱۵ هزار تومان برسانیم، اما برای دولت بعد گذاشتیم که در شرایط سخت از آن استفاده کند. هیچ دولتی در تاریخ برای دولت بعد چنین مبلغ هنگفتی باقی نگذاشته است. تمام بندهای احیای برجام آماده بود. در اسفند ۹۹ یا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ برجام اجرایی و عملیاتی می‌شد.

وی ادامه داد: طبق مجوز جلسه سران سه قوه کالاهای اساسی را خریداری کردیم. مسئولان از طرفی می‌گویند ذخایر ارزی نبود و از طرفی می‌گویند دولت قبل همه ذخایر را خرج خرید کالاهای اساسی کرده بود. استدلال ما این بود که اول سال خریداری شود بهتر است چون نیمه سال گران می‌شود، پس کالاهای اساسی مورد نیاز را برای ماه‌های اول دولت قبل خریدیم. واکسن کرونا را هم به قدری خریدیم که من آن موقع گفتم دولت بعد وظیفه دارد فقط آن را تزریق کند.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود وظیفه دلسوزان ایران، انقلاب و نظام را در شرایط فعلی سخت و سنگین عنوان کرد و افزود: کشور متعلق به اقلیت خاصی نیست که تصور شود نیازی به حضور و مشارکت ما نیست یا چون ممکن است ردصلاحیت کنند تکلیف از ما ساقط است. 

وی خطاب به فعالان حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: اینکه در انتخابات شرکت کنید یا نکنید، تصمیم شماست اما در این قدم اول که عده‌ای از اعضای حزب شما در انتخابات مجلس، پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند نشان می‌دهد که وظیفه‌ای احساس کرده‌اند. البته تا امروز نشانه‌ای برای برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری ندیده‌ایم.