نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت و نتایج مثبت اجرای توافقنامه امنیتی اسفند ماه سال ۱۴۰۱، گفت: اجرای همه بندهای این توافقنامه مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مهر، ابراهیم عزیزی که ریاست هیأت اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بغداد را به عهده دارد، در دیدار با محمدحسین بحرالعلوم، معاون وزیر خارجه عراق، افزود: اگرچه روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد، اما لازم است تلاش شود تا از همه ظرفیت‌ها استفاده ببریم و تراز تجاری و اقتصادی طرفین ارتقا یابد زیرا فرصت‌های بسیار خوبی وجود دارد و در این زمینه وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و عراق در خط مقدم این دیپلماسی حضور دارند.

معاون وزیر خارجه عراق نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوجانبه عراق و ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از اولویت‌های محمد السودانی نخست وزیر عراق است و بنای ما بر رعایت حُسن همجواری است و اجاره نمی‌دهیم از خاک عراق برای اقدامات ایذایی علیه ایران استفاده شود و بر اجرای توافقنامه امنیتی اسفندماه سال گذشته نظارت دقیق می‌شود. محمدحسین بحرالعلوم با بیان اینکه مخالف تحمیل تحریم‌ها به ایران هستیم، ادامه داد: از توسعه روابط تجاری بین دو کشور حمایت می‌کنیم و در این زمینه راه آهن شلمچه - بصره نقش مهمی دارد. همچنین بر فعال سازی همه یادداشت تفاهم‌های اقتصادی بین دو کشور تاکید می‌کنیم.