سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری روز دوشنبه خود به پرسشی در مورد «تهدیدهای اخیر مقامات آمریکایی و اسرائیل علیه ایران در پی انجام عملیات طوفان الاقصی» پاسخ داد.

ناصر کنعانی، گفت که «هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران با پاسخ ویرانگری مواجه خواهد بود و آنها اگر می‌توانند در صحنه فلسطین از خودشان دفاع کنند.»

وی همچنین در پاسخ به پرسشی «در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر نقش ایران در عملیات طوفان‌الاقصی و این که این عملیات با چراغ سبز ایران انجام شده است»، گفت: «طرح این اتهامات و اظهارنظرها در ارتباط با ایران و نقش ایران با انگیزه‌های مختلف سیاسی انجام می‌شود و در جهت توجیه ماجراجویی‌های اسرائیل است.

AFC در مورد شکایت ایران حرفه‌ای عمل کند

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد بازی فوتبال الاتحاد عربستان و سپاهان و نظر AFC در ارتباط با این بازی و همچنین صحبت‌های هفته گذشته وزیر خارجه در ارتباط با توافق ایران و عربستان مبنی بر اینکه این بازی بار دیگر برگزار شود، گفت: یک موضوع فوتبالی است که باید در چارچوب خود مورد توجه قرار بگیرد. AFC همواره تاکید دارد که مسائل ورزشی نیز باید در چارچوب خود مورد بررسی قرار بگیرد و ما انتظار داریم که AFC در مورد شکایات ایران از ناظر بازی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده حرفه‌ای عمل کند و نظر و رای عادلانه خود را صادر کند.

وی ادامه داد: ورود دستگاه دیپلماسی و انجام گفت‌وگوها بین وزرای خارجه ایران و عربستان برای این بود که این موضوع در چارچوب ورزشی حل و فصل شود.

در دفاع از امنیت ملی‌مان دست بسته نیستیم

کنعانی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات اخیر یکی از سناتورهای آمریکایی علیه ایران و تهدیدات منتشر شده از سوی وی علیه تهران در پی اتفاقات اخیر در فلسطین تاکید کرد: طرف‌های تهدید کننده باید متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین‌المللی خود در ارتباط با انجام این تهدیدات علیه دیگر اعضای جامعه بین‌الملل و اعضای سازمان ملل باشد و بداند که اینگونه اظهارات تهدید آور مسئولیت آور است. وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت ملی خود و حقوق ملت ایران هیچ گاه دست بسته نبوده است و همیشه قاطع و پشیمان‌کننده عمل کرده است.

ایران به دارایی‌های خود دسترسی دارد

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد دسترسی ایران به پول‌های آزاد شده اخیر در جریان توافق غیر مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: کار در این زمینه تمام شده است و دسترسی ایران به دارایی‌های خود وجود دارد.