عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اخبار متعدد اخراج اساتید از دانشگاه‌ها و شایعه تزریق 15 هزار عضو جدید به هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: من در مطبوعات اینها را خوانده‌ام و از صحت آنها بی‌اطلاعم. اما باید بگویم که هیأت علمی قابل تزریق بصورت انبوه نیست. مگر می‌توان به صورت جمعی عده‌ای را به دانشگاه‌ها تزریق کرد؟! اگر چنین کاری انجام شود تا نسل‌ها درگیر تبعات سلبی آن خواهیم بود.

علی اکبر صالحی در گفت‌و‌گو با جماران، افزود: جایی که باید بیشترین دقت را کرد، در انتخاب هیأت علمی است؛ چرا که آن کانونی که هدایت علمی و تربیتی جوان دانشجو را به دست می‌گیرد، هیأت علمی است. نمی‌توانیم به صورت انبوه عده‌ای را بدون دقت کافی از حیث کیفیت علمی و سایر شایستگی‌ها به دانشگاه‌ها تزریق کنیم و به کلاس بفرستیم. نام این دیگر دانشگاه نیست! 

به گفته وی، معلم است که شالوده تعلیم و تربیت را عهده‌دار می‌شود و گسیل نیروهای کم‌سواد به دانشگاه‌ها با تدبیر نظام و تدابیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سازگار نیست. 

 صالحی تأکید کرد: در این شرایط حساس، نسبت به اینگونه امور باید با تدبیر، سعه صدر، دقت بیشتر و با در نظر گرفتن جمیع جهات عمل کرد.