فرمانده سپاه فجر فارس درباره حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، گفت: فرد تروریست در قالب یک شبکه که در چند کشور فعالیت می‌کنند و بدون تردید به صهیونیست وصل هستند، از یک ماه پیش در شیراز با پوشش مستقر و اقدامات لازم را انجام داده بود.

سردار یدالله بوعلی افزود: فرد تروریست در نزدیکی حرم ساکن شده بود و ساعت ١٩ بعدازظهر روز ٢٢ مردادماه از ضلع جنوبی حرم و از درب فرعی(باب المهدی) ورود کرد.

به نوشته ایسنا، وی با بیان اینکه این تروریست در روز حادثه همزمان با نزدیک شدن به درب فرعی حرم، اسلحه خود را بیرون می‌آورد و به حالت هجومی ورود می‌کند، گفت: از بیرون حرم و از جلوی بهداری حرم مطهر شلیک را آغاز می‌کند.

او خاطرنشان کرد: دو نفر از خدام و نیروهای حفاظت جلوی درب خروجی برای هدایت زوار حضور داشتند که این فرد تروریست در اولین اقدام به سمت این دو نفر شلیک می‌کند و یکی از خدام در همان لحظه شهید می‌شود. فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه نفر دومی که این فرد تروریست به سمت وی شلیک می‌کند، از نیروهای حفاظت است که دیشب به شهادت رسید، عنوان کرد: اولین نفر مسلح ما شروع به شلیک و مسیر فرد تروریست را منحرف می‌کند و نفر دوم مسلح ما هم شروع به شلیک می‌کند و در همین حال یکی از نیروهای خدماتی حرم که بسیجی پایگاه مسجد الرقیه شیراز است، بدون توجه به اینکه ممکن است تیر بخورد از پشت فرد تروریست را به زمین‌می اندازد و دو نفر مسلح ما هم به سرعت به می‌رسند. نفر سوم مسلح ما نیز در همین زمان می‌رسد و تروریست سالم دستگیر می‌شود.

او با تصریح بر اینکه حدود چند ثانیه این فرد در حرم مانور می‌دهد و به سرعت دستگیر می‌شود، افزود: از زمان تیراندازی تا دستگیری حدود ۴۰ ثانیه زمان ثبت شده است

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه تاکنون بیش از ١٠ نفر دستگیر شده‌اند، گفت: این فرد تروریست ٨ خشاب با خود همراه داشته و یکی از بهترین اسلحه‌های کیفی را در دست داشته است. بوعلی با بیان اینکه فرد تروریست یک و نیم لیتر بنزین در کوله خود داشته که معلوم نبوده به چه قصدی آن را حمل کرده است، افزود: برخی تصور می‌کنند که شلیک‌ها به سمت خدام و نگهبانان بوده اما فرد تروریست ۲۴۰ تیر به همراه داشته و به قصد تیراندازی به سمت زوار حرکت کرده است.