ساعت 17:45 دیروز سه فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ (ع) به داخل حمله کردند.

2 نفر از حمله کنندگان دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

تا عصر دیروز آمار جانباختگان اقدام تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به ۱۵ نفر رسید. تعداد مصدومان نیز 27 نفر اعلام شد.

خبرگزاری ایرنا در گزارشی در این مورد نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:‌ شمار شهدای اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز به ۱۵ نفر رسید.

اسماعیل محبی پور چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه این اقدام تروریستی که ساعتی پیش روی داد، همچنین ۲۷ نفر زخمی شدند.

وی افزود:‌ براساس بررسی ها، افراد مسلح سه نفر بوده که ۲ تن از آنها دستگیر شده اند.

به گفته محبی پور، در میان شهدای این حادثه دست کم ۲ کودک دیده می شوند.

بر این اساس، ساعت ۱۷:۴۵ چهارشنبه سه نفر فرد مسلح به شیوه تروریست‌های تکفیری با شروع تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ به داخل حمله کردند.

 

طبق گفته شاهدان عینی به خبرنگار ایرنا، تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بسته‌اند.

این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است.

اورژانس از مردم شیراز خواست برای امدادرسانی سریعتر نیروهای امدادی به مجروحان حمله تروریستی از تجمع در نزدیکی حرم شاهچراغ علیه‌السلام خودداری کنند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است که درهای حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم اینک بسته است و تنها خودروهای امدادی در حال ورود و خروج از حرم و مجاز به تردد هستند.

خبرگزاری فارس نیز گزارش داده است که یک زن و ۲ کودک در بین قربانیان هستند.

همچنین خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع آگاه امنیتی در این مورد نوشت:‌«عامل حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)، عنصر وهابی- تکفیری است که با سوءاستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به اقدام تروریستی زده است.»