الیاس نادران، نماینده منتقد مدیریت قالیباف در مجلس، با توزیع نامه‌ای بین نمایندگان مجلس برای ریاست سال آخر مجلس یازدهم، رسما اعلام نامزدی و اتهاماتی را متوجه محمدباقر قالیباف کرد.  

در بخشی از متن نادران آمده است:  شفافیت آرا، شعار رئیس و پاره از منتخبین تهران بود صرف نظر از اینکه آیا کسی می‌تواند از طرف کلیت مجلس بعدی وعده انتخاباتی بدهد یا نه؟ انتظار این بود که حداقل آن‌ها که شعار شفافیت داده‌اند به آن عمل می‌کردند. اگر مدیریت مجلس شفاف عمل می‌کرد، داستان خودرو‌های شاسی بلند مربوط به سال۱۴۰۰ که در حوزه اجرایی مجلس اتفاق افتاده است، این چنین دامن مجلس را نمی‌گرفت.

این نماینده مجلس افزوده: مدیریت ساده‌انگارانه توام با ترس رئیس مجلس در مواجهه با سیاهچاله‌های سیاسی حریفان قدر کار مجلس را به جایی رساند که همه را در معرض اتهام قرار داده و آن را دچار چالش اساسی کرده است؛ طبعاً اظهاراینکه من در جریان نیستم در این قبیل امور رافع مسئولیت کسی که مجلس را به صورت ریاستی اداره می‌کند نیست.

نادران در بخش دیگری از متن خود به عملکرد مجلس در جریان اعتراضات سال گذشته اشاره کرده و نوشته:  گستردگی اعتراضات و اغتشاشات و ناآرامی‌های شدید سال گذشته ایجاب می‌کرد که مجلس فعالانه وارد ماجرا شده و ابتکار عمل را در اقناع افکار عمومی و حل و فصل عادلانه یک عارضه وسیع اجتماعی به کار گیرد. چه کسی می‌تواند بگوید مدیریت فعلی مجلس چه اعتباری برای ترمیم جایگاه مجلس و بازیابی سرمایه اجتماعی نظام ایجاد کرد؟ مجلس در این ماجرا چه موضعی داشت و چه سهم تاثیرگذاری در مسئولیت اجتماعی پذیرفت؟

وی همچنین پرسیده: راستی کسی از شعار‌های ابتدای دوره مبنی بر مردمی‌سازی، هدفمندسازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی خبر دارد؟ به نظر شما نظام اداره مجلس مشارکتی‌تر شده است یا ریاستی‌تر؟ چند صد نفر نیروی جدید از شهرداری تهران و جا‌های دیگر به بدنه و ساختار مدیریتی مجلس اضافه شده‌اند؟ این تصمیمات در کجای هیأت رئیسه و کدام بخش دیگر مجلس گرفته می‌شود؟ به قولی کلی از اعضای محترم هیأت رئیسه؛ ما هیات رئیسه داریم یا یا هیأت رئیس؟