نماینده مجلس با بیان اینکه خودروهایی که نمایندگان مجلس گرفتند رانت بود و اصل این خبر صحت دارد، گفت: برخی از این نماینده‌ها، خودرو را برای خودشان نگرفته‌اند، بلکه برای امام جمعه، فرماندار یا اقوام، دوستان و آشنایانشان گرفته‌اند.

به گزارش عصرایران، ابوالفضل ابوترابی در این خصوص افزود: اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده‌اند دست خود هیات رئیسه و هیات نظارت مجلس است.

وی اظهار کرد: در ابتدای دوره‌ی مجلس، دنا پلاس دادند که اتفاقا من هم گرفتم. بعدا هم  ۵۷ نفر علاوه بر دنا پلاس خودروهای شاسی بلند گرفتند.

نماینده نجف‌آباد توضیح داد:  دولت قبل هم از این خودروها به نماینده‌ها داد که تحویلش به اوایل این دولت رسید اما اقداماتش در دولت قبل شروع شده بود.

وی با بیان اینکه آقای درویشیان (رئیس بازرسی ریاست جمهوری) گفتند سه قوه این خودرو را گرفته‌اند، افزود: ‌اتفاقا ایرادی که به آقای رییس جمهور داریم این است که در زمان آقای درویشیان در بازرسی کل کشور تعدادی از زیر مجموعه‌های بازرسی کل کشور با مدیریت خود آقای درویشیان خودرو گرفته‌اند، البته خود آقای درویشیان نگرفته است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: سوال من از ریس جمهور این است که چطور می‌شود با دستمال کثیف شیشه را تمیز کرد؛ این آقای درویشیان نباید دیگر اینجا باشد وقتی خودش در زمان خودش در بازرسی کل کشور از این خودروها گرفته است باید برکنار می‌شد البته دستگاه قضایی هم تعدادی گرفته‌اند و دولت قبل هم گرفته‌اند؛ این موضوع قرار بوده خیلی‌ها را درگیر کند.

ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: ما در سال۱۳۹۸ قانون اصلاح اصل ۴۹قانون اساسی را که قانون اعاده اموال نامشروع بود را اصلاح کردیم ولی متاسفانه تا این لحظه قوه قضاییه این قانون بسیار خوب و مترقی را عملیاتی نکرده است.

وی افزود: دریافت این خودروها از طرف نمایندگان رانت است و اگر دستگاه قضایی قانون اعاده اموال نامشروع را که چهار سال است خاک می‌خورد را اجرایی می‌کرد، امروز شاهد این رانت‌ها نبودیم. این نمایند مجلس با بیان اینکه ظاهر رانت‌خواری قانونی به نظر می‌آید، گفت: اگر دستگاه قضایی ما به خوبی این قانون را اجرایی کند دیگر شاهد رانت‌خواری‌های مثل واگذاری خودروها به نمایندگان یا سایر دستگاه‌ها که مطرح است و یا زمین‌خواری‌های که بعضی نماینده‌ها در دور قبل از وزیر راه وقت یعنی آقای عباس اخوندی گرفتند دیگر نخواهیم بود.