نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دولت قول و قرارهای برزمین مانده با مجلس دارد که باید بنشینیم و این موارد را با دولت حل کنیم، اگر هم دولت نظری برای تغییر این موضوعات دارد باید از طریق مجلس آن را پیگیری و دنبال کند.

نصرالله پژمان‌فر، در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با ارزیابی از عملکرد دولت طی یک سال و نیمی که از آغاز به کار آن سپری شده به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، گفت: به نظر من ما بدون در نظر گرفتن وضعیت زمان تحویل گرفتن دولت و روشن شدن وضعیت کشور در آن نقطه نمی‌توانیم یک ارزیابی دقیقی داشته باشیم که وضعیت از تاریخ تاکنون رو به جلو بوده یا نبوده است. البته بدون بحث سیاسی و براساس آمار باید به موضوعات نگاه کنیم. رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال در زمان تحویل دولت، وضعیت کشور در بحث تولید برق و انرژی باید در چه شرایطی می‌بود؟ مثلا باید حداقل ۱۰۳ هزار مگاوات میزان تولید برق ما می‌بود که دولت را ۸۳ هزار مگاوات تحویل دادند و یا مثلا ما مشاهده می‌کنیم تا امروز دولت کنونی دارد ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد اوراقی که در آن دولت ارائه کردند، اصل و فرع آن را پرداخت می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه ابراز داشت: مثلا مشکل ۸ ساله‌ای که در ارتباط با تولید مسکن ملی وجود داشت و منجر به کمبود بیش از ۵/۵ میلیون مسکن در بازار شد و فاصله میان عرضه و تقاضا به وجود آمد. در حوزه محصولات کشاورزی ۱۵ سال بعد از جشن خودکفایی گندم، ما در دولت گذشته به واردات گندم رسیدیم، در حوزه‌های مختلف و بخش‌های گوناگون شرایط خوبی نداشتیم و این موارد گزارش‌هایی بود که خود دولت قبل در پایان دوره ارائه کرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: اما نگاه و مقایسه کنیم که در این وضعیت، دولت کنونی تلاش کرد ماشینی که از جاده خارج شده و در نزدیکی پرتگاه به این دولت تحویل داده شده بود را از این فضا خارج کند و کم کم دارد آن را به جاده می‌آورد. من فکر می‌کنم که حرکت این دولت ان‌شاءالله رو به جلو خواهد بود و هم در مسائل داخلی و هم در مسائل خارجی کشور شرایط بهتری خواهد داشت.

پژمان‌فر در واکنش به این مساله که «دولت قول و قرارهای بر زمین مانده‌ای با مجلس دارد، مانند کالابرگ الکترونیک یا واگذاری سهام دولتی و موضوعات دیگر با این موارد چه برخوردی خواهید داشت؟»، گفت: حتما همینطور است، این‌ها از مسائلی است که باید بنشینیم و با دولت حل کنیم. مجلس هیچ موقع نباید از مواضع خود عقب بنشیند و عقب نخواهد نشست. دولت هم اگر نظری برای تغییر این دیدگاه دارد باید از مسیر مجلس آن را طی کند. دولت باید بداند که مسیر اصلاح، نقطه نظرات مجلس است و مجلس هم با تمام توان به دولت کمک خواهد کرد.