رئیس دولت امارات گفت: «امارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها و ارتقای روابط دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها به بالاترین سطوح است.» به گزارش تسنیم، محمد بن زاید، در دیدار با علی شمخانی،  نماینده رهبر انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات امارات به ابوظبی سفر کرده، افزود: امیدواریم سفر دریابان شمخانی صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات بگشاید. وی همچنین تصریح کرد: امارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها و ارتقای روابط دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها به بالاترین سطوح است. شمخانی نیز در این دیدار تصریح کرد: ایران و امارات می‌توانند گام‌های بلندی در جهت گسترش روابط و تقویت دیپلماسی همسایگی بردارند. شمخانی همچنین در دیدار با همتای اماراتی خود بر راهبرد تغییرناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ ایران در زمینه همکاری همه جانبه، مستمر و سازنده با همسایگان تأکید کرد.

علی باقری: سفیر ایران به زودی عازم ابوظبی می‌شود

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: سفیر ایران در امارات تعیین شده و مراحل نهایی کارهای اداری را طی می‌کند و در آینده نزدیک به ابوظبی اعزام خواهد شد.

علی باقری کنی افزود: درباره امارات قطع‌ رابطه نداشتیم، بلکه کاهش سطح روابط بین دو کشور وجود داشت اما چند ماه پیش اماراتی‌ها سفیر خود را به تهران بازگرداندند و ما هم سفیر خود را در امارات تعیین کردیم و در مراحل نهایی انجام کارهای اداری است که بعد از آن قاعدتا در آینده نزدیک سفیر ما به ابوظبی اعزام خواهد شد.