شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا، ادعا کرد که روسیه تسلیحات آمریکایی ضبط شده در این جنگ را به ایران ارسال کرده است.

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری به نقل از چهار مقام آگاه که نامی از آنها منتشر نکرده است، مدعی شد که روسیه برخی از تسلیحات و تجهیزات آمریکایی و ناتو ضبط شده در اوکراین را به ایران ارسال کرده است و تهران سعی خواهد کرد بر این تسلیحات مهندسی معکوس انجام دهد.

سی ان ان ادعا کرد این مقامات افزودند که در طول سال گذشته، آمریکا، ناتو و سایر کشورهای غربی چندین مورد را مشاهده کرده‌اند که نیروهای روسیه تسلیحاتی مانند موشک‌های ضد تانک جاولین و سیستم‌های موشکی استینگر را در میدان نبرد در اوکراین ضبط کرده‌اند. براساس این گزارش مقامات گفته‌اند در بسیاری از این موارد، روسیه تجهیزات را برای تجزیه و تحلیل به ایران فرستاده است. به گفته این منابع، روسیه بر این باور است که با ارائه تسلیحات غربی به ایران، می‌تواند تهران را به حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین ترغیب کند.

این رسانه آمریکایی به نقل از این منابع درعین حال گفت به عقیده آمریکا موضوع ارسال تسلیحات آمریکایی به ایران از سوی روسیه گسترده یا سیستماتیک نیست و ارتش اوکراین از ابتدای جنگ هرگونه از دست دادن تسلیحات آمریکایی را به واشنگتن اطلاع داده است. سی‌ان‌ان ادامه داد: هنوز مشخص نیست که ایران در مهندسی معکوس تسلیحات آمریکایی به غنیمت گرفته شده اوکراین موفق شده است، اما تهران در گذشته ثابت کرده است که در توسعه سیستم‌های نظامی بر اساس تسلیحات آمریکایی توقیف شده مهارت

بالایی دارد.