نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: ما نمایندگان همانطور که یک جاهایی داریم به درآمد دولت کمک می‌کنیم همانطور هم حق داریم بگوییم که کجا هزینه شود تا به نفع مردم باشد، ما نماینده ملت هستیم نه نماینده دولت.

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با صحبت‌های مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن که با واکنش رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مواجه شده است، گفت: واقعیت امر این است که وقتی دولت لایحه بودجه را به مجلس می‌آورد خیلی از مواردی که نمایندگان مجلس انتظار دارند در بودجه باشد که به نفع مردم و به نفع خود دولت هم است، در بودجه نیست. یا اینکه مواردی که در بودجه‌های سنواتی قبل بوده و می‌تواند در سنوات بعدی هم تکرار شود را حذف می‌کند چون به نفعش نیست.

وی افزود: نکته دیگر این که وقتی کمیسیون تلفیق به عنوان مجموعه‌ای از افراد منتخب کیمسیون‌ها می‌نشیند و حداقل دو تا سه هفته روی بودجه بند به بند کار می‌کند و اصلاحات می‌کند و کم یا زیاد می‌کند؛ سازمان برنامه و بودجه و دولت نباید روی این موضوعات اما و اگر بیاورند.

اعظمی ساردویی با تاکید بر وظایف نمایندگی، اظهار داشت: واقعیت دیگر این است که مجلس نمی‌تواند هرچه که دولت بیاورد را بدون بررسی و بحث و اظهارنظر کارشناسی تصویب کند، مجلس حتما باید به وظایف خود عمل کند و ابعاد مختلف لایحه را بررسی کند. توجه داشته باشیم که ۲۹۰ نفر از نخبگان کشور در حوزه‌های مختلف به عنوان نمایندگان مردم دارند روی این مساله بررسی و اظهارنظر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند به این‌ها اعتراض کند، چرا دولت آنجایی که به نفع خودش است می‌گوید خوب است اما آنجایی که می‌گوییم این اعداد و ارقام کجا هزینه شود، اعتراض می‌کند؟ سازمان برنامه و بودجه اجازه ندارد به یک قوه دیگر بگوید که کم و زیاد نکنید یا بحث‌های این چنینی.