قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به افزایش نرخ دلار گفت: امیدوار هستیم انشاالله توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت و مسئولین اقتصادی کشور مورد توجه کافی قرار بگیرد، زیرا قطعاً دلار ۵۸ هزار تومانی جواب حضور مردم در ۲۲ بهمن نیست.

به گزارش مهر، حمید رضا ترقی با اشاره سخنان اخیر رهبری انقلاب با اعضای خبرگان در خصوص اینکه نوبت مسئولین است، وظایف خود را در برابر مردم انجام دهند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با اعضای خبرگان فرمودند و نیز از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال استنباط شد، مردم وظیفه وفاداری و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نحوه مطلوبی نشان دادند و موجب یاس و ناامیدی دشمن شدند. دشمنی که توطئه‌های متعدد علیه نظام اسلامی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه فشار گرانی و تورم بر اکثریت مردم ما سنگینی می‌کند، افزود: این اقبال و وفاداری مردم از آرمان‌های انقلاب علی رغم نارضایتی‌های آنان از وضعیت اقتصادی بوده است. نابسامانی‌هایی که در طول دهه گذشته در کشور ما پدید آمده و موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است.

ترقی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اعضای خبرگان رهبری این نکته را تأکید کردند که مردم وظیفه خود را بخوبی انجام دادند و امروز بار سنگین مسئولیت متقابل با مسؤلین اجرایی کشور است که برای قدردانی از همت و وفاداری مردم و در جهت حل مشکلات اقتصادی آنها تلاش کنند.

دولت در جنگ اقتصادی باید از فرماندهان قوی که تجربه بالایی دارند استفاده کند

این کارشناس سیاسی خاطرنشان ساخت: همان طور که مشاهده می‌کنید متأسفانه علی‌رغم اینکه تلاش‌هایی از سوی دولت انجام شده و شیوه‌های گوناگونی برای مهار تورم و کاهش قیمت دلار و ارز به کار گرفته شده، اما شاهد افزایش روز به روز قیمت‌ها و نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی هستیم.

قائم مقام حزب موتلفه در ادامه با اشاره به سخنان چند سال اخیر رهبری انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی این چند سال بارها تاکید کردند که باید دولت‌ها در جهت افزایش پول ملی تلاش کنند و اجازه کاهش ارزش آن‌را ندهند؛ اما متأسفانه در این رابطه و در راهکارهای مسؤلین یک خلاقیت و ابتکار جدیدی مشاهده نمی‌شود تا شاهد کاهش نرخ ارز در کشور باشیم.

وی تأکید کرد: درست است دشمن در یک جنگ اقتصادی با ایران به‌سر می‌برد و انواع و اقسام توطئه‌ها را برای مقابله با رشد اقتصادی کشور بکار گرفته، ولی اقتضا می‌کند دولت برای طراحان این جنگ اقتصادی، فرماندهان قوی که از فهم و تجربه بالایی برخوردار بوده و راهکارهای مؤثر برای پیروزی در این جنگ را می‌دانند، استفاده کند.

بدنه دولت حاضر به کسب مشورت هم نیست

حمید رضا ترقی با انتقاد از عدم توجه بدنه دولت به سخن کارشناسان بیان کرد: بسیاری آمادگی دارند در این زمینه به دولت کمک کنند، اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم بدنه دولت حاضر به کسب مشورت هم نیست. در حال حاضر چند روز است عده‌ای از کارشناسان که پیشنهادات سازنده‌ای برای مهار قیمت دلار دارند، از این‌رو آنها را به مدیر کل ارزی بانک مرکزی معرفی کرده‌ایم تا بتوانند دقایقی کوتاه با آنها حرف بزنند، اما متأسفانه در بانک مرکزی حتی حاضر به شنیدن تلفنی پیشنهاد این کارشناسان نیستند. این کارشناس سیاسی ادامه داد: اگر دولت از ظرفیت‌های مشورتی نخبگان جامعه استفاده نکند و فقط بخواهد به عقل خود تکیه داشته باشد. به نظر می‌رسد اینگونه مشکلات مردم افزایش پیدا می‌کند؛ لذا مسئولین اقتصادی دولت لازم است ذهن خود را باز کرده و نظرات نخبگان و دلسوزان جامعه بشنوند. در این زمینه یک کنفرانسی مشورتی تشکیل بدهند و با یک عقل جمعی برای مقابله با این جن اقدام کنند.

عضو حزب مؤتلفه اظهار داشت: باید گفت عدم پاسخگویی به این ملت وفادار موجب نارضایتی بیشتر مردم خواهد شد و این به ضرر سرمایه اجتماعی مردم و نیروهای انقلاب تمام خواهد شد.