سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه متاسفانه مقامات دولت آذربایجان تصمیم به تعلیق فعالیت سفارت خود در ایران گرفتند، گفت: جمهوری اسلامی بر اساس خویشتن‌داری و پرهیز از شتاب‌زدگی و قضاوت این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، ناصر کنعانی در نشست خبری دیروز، در خصوص حادثه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت که این حادثه، اقدامی شخصی بود و نیروهای انتظامی و قضایی در حال بررسی دقیق‌تر ابعاد آن هستند و امیدواریم روابط دو کشور دوست، در پی این حادثه تلخ، بیش از این متأثر نشود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره حمله ناکام هشتم بهمن گذشته به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان گفت: حمله ناکام در اصفهان، اقدامی از سر زبونی بود که توسط دشمنان ایران انجام شد که با تدابیر دفاعی مستحکم ایران، حمله ناکامی بود.

کنعانی تصریح کرد: ارتباطات ایران و آژانس به صورت مستمر برقرار است. با تکمیل روند آماده‌سازی، امکان سفر گروسی به ایران در آینده متصور است. باید زمینه‌سازی فنی آن انجام شود. در چارچوب فنی، گفت‌وگوها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در مورد پیگیری ایران در ارتباط با اظهارات چندی پیش رئیس جمهور کره علیه ایران تصریح کرد: در چند وقت اخیر شاهد اظهارات غیر حرفه‌ای و غیر دیپلماتیک رئیس جمهور کره جنوبی علیه ایران در امارات بودیم. در همان مقطع خواستار توضیحات قانع‌کننده مقامات سئول در این ارتباط شدیم. تا کنون توضیحات کره در این ارتباط قانع‌کننده نبوده است و چنانچه در این زمینه پاسخ روشن و قانع کننده‌ای دریافت نکنیم این موضع موضع رسمی کره تلقی خواهد شد که می‌تواند بر مناسبات دو جانبه دو کشور تاثیرات منفی بیشتری بگذارد.