امام جمعه مسجد مکی زاهدان در اظهاراتی «اتحاد و همبستگی ملی» بین مردم ایران در داخل و خارج از کشور را «مثال‌زدنی» خواند و گفت، این همبستگی ملی «تمامیت ارضی» کشور را تأمین کرده است.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، اسماعیل‌زهی، جمعه 7 بهمن، در خطبه نماز جمعه این هفته گفت، مردم ایران در ماه‌های گذشته نشان داده‌اند که «همدرد» بوده و «اعضای یک خانواده» هستند.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: مردمی که در انقلاب 57 در کنار یکدیگر قرار گرفتند، بار دیگر در کنار هم بوده و فریاد «عدالت» را سر می‌دهند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی ضمن برشماری مطالبات مردم ایران گفت، خواسته‌های کنونی مردم همان خواسته‌های انقلاب 57 است. به گفته امام جمعه مسجد مکی زاهدان، «انتخاب مدیران درست برای کشور، رقابت با کشورهای توسعه‌یافته و ثروتمند، عدالت، آزادی و رفاه» از مهم‌ترین خواسته‌های مردم ایران است. مدیر مدرسه دارالعلوم زاهدان تأکید کرد، مردم ایران گریبانگیر فقر بوده و در نامه‌های خود می‌نویسند که حتی توانایی خرید نان یا یک شانه تخم‌مرغ را ندارند. اسماعیل‌زهی از اعمال محدودیت‌ها علیه روحانیون اهل سنت نیز انتقاد کرد و به بازداشت شماری از آن‌ها واکنش داد. او خواستار لغو اتهامات علیه سیف‌الله حسینی‌نژاد، از روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه، محمد خضرنژاد، از روحانیون اهل سنت استان آذربایجان غربی و محمدحسین گرگیج از روحانیون اهل سنت استان گلستان شد. امام جمعه مسجد مکی زاهدان در ادامه اظهارات خود ضمن مخالفت با مجازات «اعدام» گفت، مردم ایران به این مجازات پاسخ «خیر» داده‌اند. وی گفت: با اعدام مخالفیم چه در ایران چه در عربستان.