یک نماینده مجلس در واکنش به خبر منتشر شده مبنی بر اینکه قوه قضائیه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط، با فروشندگان فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند، بیان می‌کند که اگر قرار است این اتفاق بیافتد مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند حتما باید در اولویت برخورد قانونی قرار بگیرند.

بنابر آنچه «ایسنا» نقل کرده است، طبق تصمیمات اخذشده در کشور، قوه قضائیه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط، با فروشندگان فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند.

معین‌الدین سعیدی در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به اینکه آیا قرار است استفاده از وی‌پی‌‌ان جرم‌انگاری تلقی و برخورد شود، گفت: «تا جایی که در این زمینه می‌دانم هنوز تصمیمی گرفته نشده و طرحی هم ارجاع داده نشده است. تا آنجایی که اطلاع دارم، مجلس هم به دنبال این قضیه نیست. ولی اگر قرار است این اتفاق بیافتد مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند حتما باید در اولویت برخورد قانونی قرار بگیرند.»

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: «وقتی که بسیاری از مسئولان عالی اجرایی از پلتفرم‌های فضای مجازی که فیلتر هستند، استفاده می‌کنند، چگونه می‌توانند این دوگانگی را بعدا توجیه کنند؟ البته که عملا هم این امر را ما داریم می‌بینیم ولی مردم این دوگانگی را نمی‌پذیرند.»