دیوان عالی کشور حکم اعدام حمید قره‌حسنلو و دو متهم دیگر به نام‌های حسین محمدی و رضا آریا را در پرونده مرحوم روح‌الله عجمیان نقض کرد. امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در توئیتی نتایج فرجام‌خواهی ۱۶ متهم پرونده روح‌الله عجمیان را اعلام کرد و نوشت: «فرجام‌خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی به استناد بند الف ماده ۴۶۹ق.آ.د.ک ابرام شد. حکم صادره حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به جهت نقص در تحقیقات نقض شد.»

هنوز اجازه حضور وکیل در پرونده محمدمهدی کرمی صادر نشده

وکیل تعیینی محمدمهدی کرمی در گفتگو با اعتمادآنلاین، درباره حکمی که از سوی روابط عمومی دیوان منتشر شده گفت: بر اساس اعلام امروز دیوان درخواست فرجام‌خواهی محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی موجه تشخیص داده نشده و ابرام شده؛ یعنی حکم اعدام شعبه قبلی تایید شده است. محمدحسین آقاسی، ادامه داد: در شرایطی که امروز سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کردند متهمان در دادگاه‌ها حق دارند وکیل انتخابی داشته باشند و فقط در مرحله تحقیقات مقدماتی است که تبصره ماده ۴۸ قابل استفاده است، اما قاضی از تنظیم حکم وکالت بنده با موکلم خودداری کرده است. این وکیل دادگستری افزود: این در حالی است که ما برای حکم اعدام صادرشده قصد داریم برای این پرونده اعاده دادرسی ثبت کنیم که هنوز حکم وکالت بنده به دلیل عدم پذیرش شعبه تنظیم نشده است.

آقاسی با اشاره به اینکه این حق متهمان با هر میزان از جرم است که از دادرسی قانونی بهره‌مند شوند، گفت: شخصاً یک روز از صبح تا ظهر در دفتر قاضی پرونده حضور داشتم تا حکم وکالت تنظیم و تایید شود، اما رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج اعلام کرد، تفسیر من این است که شما نمی‌توانید وکالت متهم را در دست بگیرید. این در حالی است که هم مستشار دیوان و هم رئیس دادگستری کرج طی نامه‌ای به قاضی پرونده اعلام کردند با نامبرده همکاری شود، باز هم قاضی از پذیرش حکم وکالت من سر باز زد. گفتنی است بر اساس اعلام وکیل و پدر محمدمهدی کرمی، نامبرده از روز سه‌شنبه در اعتراض به حکم صادره اعتصاب غذا کرد.