الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری اعلام کرد تقاضای استعفایم را تقدیم رئیس مجلس کرده‌ام.

این نماینده سرشناس اصولگرای مجلس که تا‌کنون چهار دوره در بهارستان حضور داشته و  بسیاری از مواضع جنجالی‌اش در ایران سال‌ها خبرساز شده است، در نطق امروز بدون اشاره به دلیل استعفایش، گفت: «طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، هیأت رئیسه باید تقاضای استعفا را قرائت کند و اجازه تفسیر ندارد.» او اردیبهشت ماه امسال نامه‌ای انتقادی علیه محمدباقر قالیباف منتشر کرد و نوشت او «ضعف‌های» مدیریتی دارد. الیاس نادران همچنین از «مهندسی در چینش کمیسیون‌های تخصصی» انتقاد کرده بود.

این بار نیز شنیده‌ها از برخی نمایندگان مجلس حاکی از این است که نادران در انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس استعفا داده و موضوعی درباره حضور او در دولت مطرح نیست.

گله‌مندی از روند اداره مجلس علت استعفای نادران

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در ارتباط با علت استعفای الیاس نادران، دیگر عضو این کمیسیون از نمایندگی مجلس که در جلسه روز یکشنبه مجلس از سوی وی مطرح شد، گفت: من شنبه‌شب با آقای نادران صحبت می‌کردم و چیزی در این رابطه به من نگفت، اما در صحن شنیدم که استعفا را مطرح کرده است و متعجب شدم. البته در صحن این امکان فراهم نشد که با هم صحبت کنیم و علت این اقدام را از او جویا شوم.

جبار کوچکی‌نژاد عنوان کرد: او گله‌مندی‌هایی دارد و باید در این زمینه با او صحبت کنیم. من فکر می‌کنم گله‌مندی و انتقاد نادران به روند اداره مجلس بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: نادران از نیروهای خوب مجلس است، ایشان هم در حوزه مباحث اقتصادی و هم در کمیسیون برنامه و بودجه یکی از نمایندگان خوب و صاحب‌نظر است. من معتقدم که مجلس قطعا به استعفای ایشان رأی نمی‌دهد و از او خواهد خواست که در این شرایط سخت کشور در جایگاه نمایندگی باقی بماند و به پیشبرد کارها کمک کند.