عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حقیقت این است که ما در شرایط بدی به سر می‌بریم. از سویی تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر فشارهای دیگر و افزوده شدن تحریم‌های اروپایی‌ها را شاهد هستیم؛ به دلیل اغتشاشات اخیر در کشور و برخوردهایی که با اغتشاشگران صورت گرفت، چپ و راست اروپایی‌ها ما را تحریم می‌کنند. و تحریم‌ها و برخوردهای آنها، موجب می‌شود که فشارهای مضاعفی بر کشور ما وارد شود. علاوه بر این، اینکه مذاکرات برجام متوقف شد و به نتیجه نرسید، فضا را به نحوی غیرقابل تحمل کرده؛ به این معنا که از لحاظ روانی هم فشارها را مضاعف کرده است. همه این‌ها دست به دست هم داده و روی نرخ تورم، ارز و کالاها اثر  گذاشته است.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با جماران، افزود: مسائلی که از همین مقوله در کشورهای اروپایی مثل فرانسه رخ می‌دهد، کلاً مورد غفلت قرار می‌گیرد، مثل اینکه این مسائل در آنجا طبیعی و در ایران -که البته از سوی خود بیگانگان مورد حمایت قرار می‌گیرد- غیرطبیعی است. وی گفت: امیدواریم در این مسائل دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود؛ هم مبارزه با مفاسد جدی‌تر گرفته شود، هم جلو رانت‌خواری‌ها گرفته شود و هم به گونه‌ای باشد که آرامش بر ملت و سرمایه‌گذاران حاکم گردد. یکی از آثار ناآرامی‌ها، خروج سرمایه از کشور است و خروج سرمایه بر افزایش قیمت ارز اثر می‌گذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متأسفانه نسل جوان ما در شرایطی است که برای خود آینده‌ای نمی‌بیند. باید افراد تأثیرگذار خصوصا شخصیت‌هایی که مورد توجه نسل جوان هستند برای جوانان مایه دلگرمی باشند و امید دهند. اگر بنا باشد خدای نکرده نسل جوان ما به همین شکل ناامید باقی بماند، به صورت منفی در آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود.