مجلس در جستجوی نماینده‌ای که جلسه غیرعلنی را علنی کرد

ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده دامغان از دستور هیات رئسیسه مجلس به حراست مجلس برای پیگیری منشاء انتشار فیلم جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه خبر داد و گفت که قرار است مشخص شود که این فرد چه کسی بوده و چرا این فیلم را منتشر کرده است. هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک نیز درباره تصمیم‌گیری پیرامون موضوع درگیری نماینده سراوان با کارمند گمرک توضیح داد: مباحثی مطرح بود که گویا وی از توضیحات وزیر قانع شده و استیضاح منتفی است، اما ظاهرا می‌خواهد تصمیم‌گیری در این‌باره را به مجلس واگذار کند.

    


رئیس جمهوری از انتصاب دامادش خبر نداشت

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره انتصاب داماد رئیس‌جمهوری در وزارت صمت گفت: دکتر‌ روحانی به هیچ وجه در جریان این‌ انتصاب نبوده و هیچگاه فردی را توصیه نکرده و ‌نمی‌کنند. دکتر‌مهدی زاده از دوستان‌ قبلی‌ آقای رحمانی بوده و‌ همشهری‌ ‌هستند. دکترای زمین‌شناسی هم دارد. صاحب سبک و‌ علم‌ است، و از چندماه‌ قبل‌ ازدواجشان‌ کارنامه اجرایی خوبی داشته است.

    


یک اخلالگر اقتصادی  به کشور بازگردانده شد

وزیر اطلاعات از دستگیری و استرداد یک اخلالگر اقتصادی به کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام محمود علوی در این باره گفت: متهمه «شیرین.ن» سال گذشته معادل 800 میلیارد تومان در قالب ارزهای رایج از یکی از بانک‌های کشور اختلاس کرد و به خارج از کشور متواری شد. این متهمه با تغییر هویت و اخذ پاسپورت یکی از کشورها بیش از یک سال از چنگ قانون فراری بود که با اقدامات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

    


بدون اصلاح‌طلبان  روحانی 16 میلیون رأی داشت

محمدصادق جوادی‌حصار در واکنش به مصاحبه اخیر رئیس دفتر روحانی با تسنیم گفت: اینکه گفته شود هیچ حزب و جریانی در پیروزی آقای روحانی دخیل نبوده، به نوعی پاک کردن صورت مسئله است.  اگر اصلاح طلبان در انتخابات 96 از آقای روحانی حمایت نمی‌کردند در خوشبینانه‌ترین حالت ایشان 16 میلیون رای داشت که با این تعداد رای قطعا نمی‌توانست توفیقی در انتخابات داشته باشد.

    


توضیحات وزیر درباره سوختن مدرسه‌ای در زاهدان

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت درباره حادثه آتش‌سوزی  زاهدان، ضمن ابراز تاسف و بیان اینکه گزارش این حادثه را در دولت ارائه کردم، گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که باید محیط امنی را برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فراهم کند، نیاز به اعتبار دارد. خودش درآمد ندارد، دولت هم محدودیت‌هایی برای تامین اعتبار دارد. حیاتی‌ترین موضوع فضاهای آموزش و بحث وسایل گرمایشی است. فعلا که بحث بودجه مطرح است از نمایندگان می‌خواهم تدبیری کنند تا مشکل این وسایل گرمایشی حل بشود.

    


استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اعلام وصول شد

در پایان جلسه علنی دیروز مجلس هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را با ۴۴ امضا اعلام وصول کرد. طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، وزیر جهاد کشاورزی موظف است ظرف ۱۰ روز برای ارائه توضیحات لازم در مجلس حضور یابد.

    


بقایای ۵۰ پیکر جنگ ایران و عراق بین دو کشور مبادله شد

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه اعلام کرد که عراق و ایران بقایای اجساد ۵۰ سرباز کشته شده جنگ ویرانگر هشت ساله را مبادله کردند. بنا بر این گزارش، در این مبادله که در گذرگاه مرزی زرباتیه عراق صورت گرفت، بقایای پیکر ۴۶ سرباز ایرانی به مقامات ایرانی در این مبادله اهدا شد. در این دیدار که نمایندگانی از هر دو طرف حضور داشتند،  بقایای چهار سرباز عراقی نیز به بغداد انتقال یافت.