سخنگوی قوه قضائیه از صدور احکام اولیه در پرونده شهید عجمیان در ماجرای وقایع اخیر خبر داد. به گزارش ایلنا، مسعود ستایشی در نشست خبری دیروز گفت: بر اساس احکام صادره برای ۵ نفر از متهمان که ایجاد ضرب و جرح کردند و موجب این شهادت شدند به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب علیه امنیت کشور حکم اعدام صادر شد و 11 متهم دیگر از جمله ۳ جوان زیر ۱۸ سال به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند احکام صادره غیرقطعی است و در صورت فرجام‌خواهی قابلیت فرجام‌خواهی دارد.

آزادی 1200 نفر از بازداشت‌شدگان وقایع اخیر

سخنگوی قوه قضائیه همچنین از آزادی هزار و ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان پس از دستور محسنی اژه‌ای در پی پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل ولز خبر داد.

وی گفت: دادگاه‌های مسبین و متهمان حوادث اخیر که شناسایی و دستگیر شده‌اند با رعایت مولفه‌های سرعت و دقت رسیدگی می‌شود و به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی درباره این‌که افرادی که در زندان هستند معترض هستند یا اغتشاش‌گر گفت: بارها گفته‌ایم معترض با اغتشاشگر فرق می‌کند، در طبقه‌بندی‌ها هم اعلام کردیم. قانون اساسی شرایطی را در اصل ۲۷ مشخص کرده است. کسانی که معترض هستند را بازداشت نکرده‌ایم و هیچ گونه بازداشتی صورت نگرفته است. برای برخی از این افراد قرار تامین صادر و آزاد شدند. در حال حاضر فقط و فقط اغتشاش‌گرانی که به جان و مال مردم ایران آسیب زده‌اند، در بازداشت هستند.