یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: متاسفانه چیزی که در بولتن اخیر مشاهده شده و برخی از نهادهای رسمی آن را تکذیب می‌کنند این است که در این بولتن حرف‌های دروغ منتشر شده است.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در خصوص بولتن‌گیت و ضرورت جمع شدن بساط بولتن‌سازی‌ها، اظهار کرد: بولتن‌ها قابل جمع‌شدن نیست به این دلیل که جمعی، بولتن تهیه می‌کنند که کار شفافی انجام نمی‌دهند که شما از بیرون متوجه شوید این افراد دارند بولتن‌سازی انجام می‌دهند. دوم اینکه اصل تهیه بولتن کار بدی نیست؛ به هرحال بولتن اگر با اصول حرفه‌ای و به منظور خلاصه کردن مطالب و کشف خط و خطوط سیاسی حاکم بر جامعه و اطلاع‌رسانی درست تنظیم شود، کاری کاملا مثبت ارزیابی می‌شود و بسته به اینکه مشتریانش چه کسانی باشند، تهیه‌کنندگانش هم تغییر می‌کنند.

وی افزود: آدم‌هایی هم که آن بولتن‌ها را تهیه می‌کنند می‌دانند که مخاطبان چه علایق و نیازهایی دارند و براساس آنها بولتن‌ها را تهیه می‌کنند. با اینکه می‌گویید جمع شود موافق نیستم اما تنها چیزی که شاید بشود این روزها مطرح کرد و لو رفتن بولتن اخیر هم از این جهت مثبت است، این است که همه کسانی که بولتن دریافت می‌کنند متوجه باشند، بولتنی که دریافت می‌کنند قطعا با هدف خاصی به آنها ارائه می‌شود.  مهاجری تصریح کرد: هیچ بولتن‌سازی جز اهداف، نیات و مقاصد خودش چیز دیگری در ذهنش نیست. هرچند که شاید خودشان تصور کنند در حال خدمت به جامعه هستند، اما کانالیزه کردن افرادی که بولتن را برایشان می‌فرستند امری است که از نظر ما شاید نامطلوب تلقی شود، اما با همه این اتفاقات اخیر فکر می‌کنم مسئولان کشور متوجه شدند که بولتن‌هایی که دریافت می‌کنند باید با چه ملاحظاتی همراه باشد و خودشان تصمیم بگیرند چه بخشی از بولتن‌ها را بپذیرند یا چه بخشی را نپذیرند و یا کلا تشکیلات بولتن را تعطیل کنند.

وی تاکید کرد: خود مسئولی که بولتن را می‌گیرد؛ اگر احیانا کانال‌های دیگری دارد، باید این اطلاعات را با آن چک کند. معمولا بولتن‌سازها سعی می‌کنند از روش‌هایی که مخاطبشان را اقناع کنند و به آنها اعتماد داشته باشند، استفاده کنند. اگر هر مسئولی تصمیم بگیرد از این به بعد فکر کند هر بولتنی دروغ است مگر خلافش ثابت شود و اصل را بر این بگذارد، به نظر من خیلی از مشکلات حل خواهد شد و خود به خود بساط خیلی از این بولتن‌نویس‌ها هم جمع خواهد شد.