رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هفته بسیج شاهد رزمایش فاطمیون گروه‌های جهادی و دیگر رزمایش‌های گسترده در سراسر کشور هستیم که بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی متشکل از ۹۰۰ هزار نفر در آن‌ها شرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: در سال‌های اخیر در ابعاد مختلف شاهد نقش‌آفرینی بسیج بودیم که از جمله آنها نقش‌آفرینی در مقابله با بیماری کرونا با انجام اقداماتی از قبیل اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، واکسیناسیون و رزمایش کمک مومنانه بود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: این برنامه‌ها از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل آغاز خواهد شد و با رزمایش فاطمیون گروه‌های جهادی در سراسر کشور ادامه پیدا خواهد کرد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: علاوه بر این اجتماع اقتدار بسیجیان هم با حضور گردان‌های رزمی در روز پنجم آذر انجام خواهد شد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه قرارگاه جهاد تبیین در بسیج ایجاد شده است، گفت: این قرارگاه متناسب با شرایط روز اقدامات لازم برای تبیین مسائل روز در قالب طرح شهید هاشمی را اجرا می کند. البته وجوه دیگری از جهاد تبیین هم در قالب اردوهای راهیان نور، اردوهای علم و فناوری و آبادانی و پیشرفت در حال پیگیری است.

تشکیل شبکه سایبری مجازی ازسوی جوانان بسیجی

وی همچنین درباره نقش سازمان بسیج در مقابله با اقدامات دشمن در فضای مجازی گفت: امروز جوانان بسیجی یک شبکه سایبری مجازی برای انقلاب اسلامی شکل داده‌اند و ایفای نقش آنها هم بسیار موثر است اما دشمن در این زمینه صاحب فناوری است و سرمایه‌های زیادی در این حوزه به میدان آورده است. ما برای شکل دادن به یک شبکه سایبری مجاز هنوز راه در پیش داریم تا به نقطه مطلوب برسیم اما بخشی از علاقه‌مندان به این حوزه وارد شده اند و در حال پاسخ دادن به شبهات مردم هستند.