یک فعال سیاسی مطالبه اصلی مردم را ایجاد شرایط زندگی مطابق استانداردهای دنیا مطرح و در عین حال تاکید کرد که مردم با وجود همه انتقاداتی که دارند مایل نیستند یک بیگانه دوباره به حکومت بازگردد.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکار پایان یافتن اعتراضات و ناآرامی‌ها در کشور، اظهار کرد: مردم وقتی دست به اعتراض می‌زنند که احساس کنند  به حرف آن‌ها توجهی نشده و به خواسته آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود. مساله حجاب نماد تراکم اعتراضات شد، اما این اعتراضات ریشه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد.  برای پایان دادن به اعتراضات باید مردم احساس کنند که تغییراتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و خواسته مردم برای حل این مشکلات، افزود: مردم الان احساس نمی‌کنند مسئولان گامی برای حل این مشکلات برداشته‌اند؛ بنابراین اعتراض می‌کنند. از سویی مردم احساس می‌کردند که  به تدریج نقش آن‌ها کمرنگ شد و نادیده گرفته شدند، ولی چیزی نگفته و در مقابل نادیده گرفته شدن، سکوت کردند. از دیگر سو مردم منتظر کاهش مشکلات با تصویب برجام بودند. آن‌ها منتظر ماندند کسانی که از ابتدا با این مساله مخالف بودند، حالا که به مسئولیت رسیده‌اند این پرونده را به نتیجه برسانند، اما این مساله هم حل نشد و مردم دیگر خسته شده‌اند که تغییری در زندگی و معیشت آن‌ها ایجاد نشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: راه حل پایان دادن به این اعتراضات آغاز گفت‌وگو با معترضان است، ولی تاکنون با این‌که برخی مسئولان به لزوم گفت‌وگو اشاره کرده‌اند، اما گفت‌وگوی درستی شکل نگرفته است. راهکار دیگر برای پایان اعتراضات این است که تغییراتی در مدیریت‌ها ایجاد شود که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد با این حال من معتقدم تاکنون مسئولان در برابر اعتراضات فقط حرف خود را تکرار می کنند.

بروجردی تاکید کرد: مطالبه اصلی مردم این است که بتوانند مطابق استانداردهای دنیا زندگی کنند. مگر کشور ما چه کم از دیگر کشورها دارد؟ حرف مردم این است که چرا از این امکانات برای مردم استفاده نمی‌شود؟ باید به این نکته هم اشاره کرد که مردم با وجود همه انتقاداتی که دارند مایل نیستند یک بیگانه یا افرادی که در گذشته به آن‌ها آسیب زده‌اند، دوباره به حکومت بازگردند.