خبرگزاری تسنیم به نقل از یک کارشناس حوزه بین‌الملل از هشدار رسمی تهران به ریاض درباره شبکه ایران‌اینترنشنال خبر داد و گفت: هشدار جدی و صریح ما این است که سعودی‌ها باید همه اقدامات ضدایرانی خود را متوقف کند. اقداماتی که در پوشش رسانه‌ای انجام می‌شود باید متوقف شود.

سعدالله زارعی، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل و غرب آسیا در گفت‌وگو با تسنیم، تصریح کرد: آنها از طریق کانال‌های دیپلماتیک به ما گفتند که ایران اینترنشنال برای آنها نیست که ما پاسخ آن‌ها را اصلاً قبول نکردیم. اگر ایران اینترنشنال به آن‌ها ربط ندارد، خیلی از اتفاقات ممکن هم به ما ارتباطی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: البته درست می‌گویند که در حوزه تولید محتوا و عملیات روانی، سعودی‌ها کاره‌ای نیستند چون توانایی ندارند و مسئول تولید محتوا و عملیات روانی به عهده سیا است و یک افسر این سازمان در مرکز ایران‌اینترنشنال مستقر است و امور را با هزینه‌ سعودی‌ فرماندهی می‌کند.  به گفته این کارشناس امور بین‌الملل، تاکنون هیچ موضع رسمی از سوی مقامات سعودی اعم از پادشاه، ولیعهد، وزیر خارجه و یا دیگر مقامات این کشور درباره اعتراضات اخیر اعلام نشده اما واضح است که سعودی‌ها در یک جنگ نیابتی به نمایندگی و مأموریت مستقیم از سازمان سیا، علیه ایران وارد شده‌اند.