سخنگوی وزارت امور‌ خارجه در مورد گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر تهدیداتی علیه یکی از کشورهای منطقه و اتهامات بی پایه و اساس به جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: اینگونه خبرسازی‌های مغرضانه از سوی برخی محافل غربی و صهیونیستی با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب روندهای مثبت جاری با کشورهای منطقه صورت می گیرد.

به گزارش انتخاب، ناصر کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی، به سیاست حسن همجواری با همسایگان ادامه می دهد و برقراری و ارتقای ثبات و امنیت در منطقه را در برقراری تعامل سازنده با همسایگان می‌داند و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی و آمریکایی مدعی آمادگی ایران برای حمله قریب الوقوع به خاک عربستان شد.

 

این روزنامه نوشت: عربستان سعودی اطلاعاتی درباره یک حمله قریب الوقوع از جانب ایران به اهدافی در خاک عربستان را با ایالات متحده به اشتراک گذاشته است.

طبق ادعای فوق پس از این هشدار سعودی ارتش آمریکا در خاورمیانه به حالت آماده‌باش درآمد و مقامات مذکور مدعی شدند در پی صدور این هشدار، عربستان، ایالات متحده و چند کشور دیگر همسایه سطح آماده باش نیروهای نظامی خود را افزایش داده‌اند.

مقامات مورد اشاره در گزارش وال استریت ژورنال جزئیات بیشتری از این هشدار اطلاعاتی سعودی ارائه نکرده‌اند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در این باره گفت: ما نگران این تهدید هستیم و از کانال‌های نظامی و اطلاعاتی با مقامات سعودی دائما در ارتباطیم.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به حملات موشکی متعدد ایران در چند وقت اخیر به مواضع گروهک‌های تروریستی در شمال عراق اشاره کرده است.

در همین زمینه «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا به شهروندان آمریکایی درباره این تهدید قریب‌الوقوع در عربستان سعودی اطلاع داده شده است، گفت: «من از هیچگونه هشدار کنسولی اطلاعی ندارم».