دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال درباره حوادث امروز اطلاعیه ای صادر کرد که در آن تصریح شده است: دانشگاه نه جای فحاشی است، نه چوب و چماق و نه گاز اشک‌آور

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن اطلاعیه به شرح زیر است: پیش از ظهر امروز {یکشنبه}در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد مراسمی برای یادبود شهدای فاجعه شاهچراغ برگزار شد که با درگیری شدیدی میان دانشجویان همراه بود. در حین مراسم برخی افراد با چوب و چماق به مراسم دانشجویان که مجوز رسمی از دانشگاه داشتند حمله کردند و متاسفانه صحن دانشگاه بهم ریخت. یکی از شاهدان عینی می‌گوید در دست برخی از حمله‌کنندگان چاقو هم بوده است.

روز گذشته{شنبه} نیز افرادی قصد حمله به مقبره شهدای دانشگاه را داشتند و صحنه‌هایی زشت رقم خورد. امروز هم همان افراد دانشگاه را با باشگاه مشت‌زنی اشتباه گرفتند و حملات به دانشجویان شرکت کننده در مراسم شهدا را آغاز کردند‌.

در میان درگیری‌های امروز فردی که هویت او معلوم نیست به یکباره از گاز اشک‌آور استفاده کرد و فضا تندتر شد. فیلمی که از دانشگاه در فضای مجازی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد فردی که گاز اشک‌آور را زده خیلی سریع میان دانشجویان پنهان می‌شود و صحنه را ترک می‌کند.

در هفته‌های اخیر در هر دانشگاهی که تجمع‌های دانشجویی با شعارهای رادیکال و فحاشی همراه شده، صحن دانشگاه تبدیل به کارزار زد و خورد شده و صحنه‌های دون شأن دانشگاه پدید آمده است، حالا استفاده از سنگ،چوب و چماق  فقط منجر به رادیکال شدن دانشگاه می‌شود. این اتفاق هیچ سودی برای دانشجویان با هر سلیقه‌ای ندارد و هیچ دیدگاهی نمی‌تواند آن را تایید کند. قطعا وجود شور و هیجان دانشجویی باعث زنده شدن دانشگاه می‌شود، حتی اگر چند گروه حرف‌ها و شعارهای یکدیگر را قبول نداشته باشند و برای هم شعار بسازند، عقلای دانشگاه مشکلی ندارند.

مشکل از آنجایی شروع می‌شود که شعارها استادیومی و زننده شد و چوب و چماق به جای گفت و گو به صحن دانشگاه آمد . قطعا دانشگاه برای حفظ شأن خودش و برای دفاع از حرمت دانشجویان باید مقابل فحاشی، استفاده از چوب و سلاح سرد، و کارهایی غیرعاقلانه بایستد. دانشجویان شاید هیچ وقت نتوانند همدیگر را قانع کنند ولی این مجوز رادیکالیسم کور نیست.

بازگشت فضای علمی و آرامش انتظار به حق خانواده دانشجویان و دانشگاهیان است که افرادی قلیل این فضا را دراین ۴۱ روز به تشنج کشانده‌اند.