در روزهای اخیر اخبار و ویدئوهایی از فوت مائده جوانفر، مهرشاد شهیدی‌نژاد، سارینا ساعدی و دکتر پریسا بهمنی متخصص جراحی عمومی در فضای مجازی و شبکه‌های فارسی‌زبان منتشر می‌شود که مبین جانباختن این افراد در جریان اعتراضات اخیر است. اما دیروز مراجع ذی‌ربط با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه، ضمن رد ادعای مذکور، به تشریح دلایل فوت نامبردگان پرداختند.

مائده جوانفر در اثر تصادف فوت شده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان شایعات منتشره درمورد فوت مائده جوانفر در ناآرامی‌های اخیر را مردود دانست و اعلام کرد نامبرده در اثر تصادف فوت شده است.

به گزارش ایلنا، سید مهدی فلاح میری اظهارکرد: مائده جوانفر پرستار شاغل در گیلان بوده است که در اثر تصادف در اتوبان رشت به قزوین جان خود را از دست داده است. وی افزود: فوت نامبرده هیچ ارتباطی با تجمعات و اغتشاشات اخیر ندارد و شایعه کشته شدن وی مانور دشمن برای انحراف اذهان عمومی و فضا‌سازی منفی است. همچنین، طبق گزارش پلیس راهور افسر کارشناس علت فوت را عدم توانایی در کنترل وسیله ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه برابر ماده ۱۲۹ آیین نامه راهور تشخیص داده که مصدوم پس از انتقال به بیمارستان شهید رجایی قزوین به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

 فوت «سارینا ساعدی»  بر اثر مصرف مواد مخدر یا روانگردان بود

حسن عسکری، فرماندار سنندج گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد علت فوت «سارینا ساعدی» مصرف مواد مخدر و یا روانگردان‌ها بصورت اتفاقی و یا خودکشی بوده اما دلیل قطعی مرگ این دختر بعد از اعلام نتایج پزشکی اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نیز در این مورد گفت: یک دختر جوان سنندجی روز گذشته خودکشی کرده بود اما ضد انقلاب با دروغ اعلام کرده است که این دختر در جریان اغتشاشات کشته شده است.

هیچ گلوله‌ای به مهرشاد شهیدی‌نژاد شلیک نشده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی دربارة جزئیات مرگ «مهرشاد شهیدی‌نژاد» جوان 20 ساله اراکی بیان کرد: بر خلاف شایعه‌سازی‌های شبکه‌های معاند هیچ‌ گلوله‌ای به وی شلیک نشده و جان باختن وی بر اثر اصابت جسم سخت به سر تکذیب می‌شود، ضمن اینکه پزشکی قانونی شکستگی در دست و پا، جمجمه و خونریزی مغزی را نیز رد کرده است.

بهنام نظری در گفتگو با فارس با اشاره به فوت یک جوان اراکی در جریان ناآرامی‌های چهارشنبه شب در اراک اظهار کرد: چهارشنبه گذشته و به دنبال ناآرامی‌ها و اغتشاشاتی که در اراک وجود داشت، پیکر بی‌جان یک جوان ۲۰ ساله در یکی از خیابان‌های اراک کشف شد.

وی تصریح کرد: متوفی هیچگونه مدارک هویتی و حتی گوشی موبایل به همراه نداشت و هویتش نیز مشخص نبود، روز پنج شنبه به دنبال مراجعه خانواده‌اش به مراجع قانونی و شناسایی وی از سوی خانواده هویتش مشخص شد.

دکتر پریسا بهمنی بر اثر تصادف جان باخته است

پریسا بهمنی در تجمع مقابل نظام پزشکی کشته شد؟ مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کل کشور گفت: دکتر پریسا بهمنی متخصص جراحی عمومی براثر تصادف جان باخته است و خبر کشته شدن وی توسط ماموران امنیتی صحت ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر رضا لاری‌پور، افزود: دکتر بهمنی عضو سازمان نظام پزشکی زنجان بود و بر اساس اظهارات سازمان نظام پزشکی شعبه زنجان، وی در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است و مراسم خاکسپاری این مرحومه نیز برگزار شد. وی تاکید کرد: البته پزشکی قانونی در حال بررسی مرگ دکتر بهمنی است و بزودی نتیجه آن در رسانه ها نیز اعلام می‌شود.

لاری‌پور، برخی شایعات در مورد اینکه دکتر بهمنی  روز چهارم آبان در تجمع پزشکان در مقابل ساختمان نظام پزشکی تهران و در حمله ماموران حکومت تیر خورده و در نتیجه کشته شده است را کذب دانست و آن را تایید نکرد.