رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: مردم مدنی‌ترین شکل اعتراض را با شعار "زن، زندگی، آزادی؛ مرد، میهن، آبادی" دارند.

به گزارش ایسنا، سید حسن موسوی چلک در  نشست آزاداندیشی بررسی، آسیب شناسی و ارائه طریق راهبردی با عنوان «حق اعتراض،خشونت پرهیزی و گفت‌وگو بر مدار خیر عمومی» با بیان این‌که «آن‌چه که امروز می‌بینیم خشم پنهانی است که از گذشته باقی مانده است» تاکید کرد که دولت‌ها باید شنوایی داشته باشند و به رسانه‌های آزاد و منتقد امکان فعالیت داد و حقوق شهروندی را به رسمیت شناخت.

وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت باید فضای مطالبه‌گری را به رسمیت بشناسد و اگر نخبگان پرسشگری کنند نباید حذفشان کرد. دولت‌ها باید رسانه و نخبگان  را به رسمیت بشناسند؛ چراکه مردمی داریم که پرسشگر و آگاه تر شدند. نسل امروز نسل آگاه تری است و این نسل به راحتی همه چیز را قبول نمی‌کند.

 

وی تصریح کرد: ما هنوز نمی‌دانیم پلاسکو، کشتی سانچی، کوی دانشگاه و ... چه شد؟ عرصه فضای مجازی را هم بستید؟ خشممان را چگونه نشان دهیم که صدای‌مان را بشنوید؟ کف خیابان؟

وی با بیان این‌که دانش‌آموز تخریب گر نیست، گفت: این نسل، مطالبه‌گر حقوق واقعی خود است؛ دانش‌آموز امروز می‌گوید احترام جای خود و حق من هم جای خود.

وی تاکید کرد: وقتی  درک متقابل  نباشد اتفاقاتی می‌افتد. مراجع ما موضع‌گری شفاف نکردند و  به جای آن آقایان علی کریمی و علی دایی و همایون شجریان به میدان آمدند. به چه استنادی پاسپورت همایون شجریان و علی دایی را گرفتید؟ وقتی این فضا را ایجاد می کنیم باید بپذیریم آستانه تحمل مردم یک حدی دارد و  مردم دیگر سکوت نمی‌کنند.

موسوی چلک با تاکید بر این‌که «روش های رسمی مطالبه گری را باید بپذیریم» خاطرنشان کرد که فاصله بین ملت‌ها و دولت‌ها به راحتی کم نمی‌شود و تا زمانی که در یک سطح برابر ننشینیم نتیجه نمی‌گیریم.

وی تصریح کرد: «ما در بحران ها، مدیریت رسانه‌ای بحران نداریم.»