عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجازات خاطیانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، ۷۴ضربه شلاق و دو ماه زندان یا جزای نقدی بدل الحبس است، گفت: بند ۱۲ماده ۴ قانون نیروی انتظامی می‌گوید این نیرو وظیفه پیشگیری از جرم را دارد و اینکه این نیرو خانم بی‌حجاب را ببرد و به وی تذکر دهد، کف پیشگیری است.  مجتبی ذوالنوری با تاکید بر اینکه گشت ارشاد خلاف قانون نیست و کسانی که به ریشه گیر می‌دهند اینها خلاف می‌کنند، افزود: فرض کنید در موضوع خانم امینی نیروی پلیس را مقصر کنیم و افکار عمومی را علیه نیروی امنیتی کشور تشویش و برانگیزم اینجا طبیعتا من نماینده در آن تحریک احساسات اگر جوانی تحت تاثیر موضع گیری من در خیابان آمد و خسارتی به مردم ومملکت زد و خسارتی دید مسئول هستم.

وی درباره شکایت نیروی انتظامی از چهار نماینده مجلس، اظهار کرد: انتقادات نمایندگان اگر در رابطه با اینکه چرا گشت ارشاد فلان جا فلان برخورد را کرده است مطرح شود ایرادی ندارد ولی اگر صرف اینکه گشت ارشاد است و دیگران معترض هستند و من نماینده هم خوشم نمی‌آید که نمی‌توانم یک کار رسمی قانونی را زیر سوال ببرم.

ذوالنوری اضافه کرد: نماینده در نطق خودش راجع به همه مسائل کشور آزاد است ولی مشروط بر اینکه در آن دروغ، اتهام،افترا، اغوا ‌ و تشویش نباشد.

در واکنش به این اظهارات ذوالنوری، مسعود‌فروغی، سردبیر روزنامه‌ فرهیختگان با اشاره به گفته‌های این نماینده مجلس درباره مجازات شلاق و جزای نقدی برای بی‌حجابان، نوشت: نماینده قم در مجلس گویا در دنیای دیگری زندگی می‌کند و متوجه نیست این حرف‌ها بنزین روی آتش احساسات ملت است. مگر رهبر انقلاب نگفت موضوع حجاب و بد حجابی نیست؟ مگر آقای ذوالنوری کوه شبهات جوانان را مشاهده نمی‌کند؟ مگر نمی‌بیند اخبار جعلی رسانه سعودی درباره مرگ دانش‌آموز و ... به راحتی در جامعه پخش می‌شود؟ یعنی نمی‌داند گفتگو درباره شلاق زدن به بدحجاب یعنی تعمیق شکاف فعلی؟ دوست داریم باورمان شود جواب همه این‌ها را نمی‌داند.