فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور گفت: همانطور که قبلا هم گفتم یگان ویژه قبل از انجام عملیات اخطار می‌دهد حتی خودرو‌ها را از معرکه دور می‌کند تا نکند عمدا ماشینی مورد تخریب قرار گیرد؛ اگرچه احتمال دارد در داخل معرکه کسی بیگناه آسیب ببیند چرا که به تذکر و اخطار‌ها بها نداده و نرفته و فقط ایستاده تا ببیند در وسط معرکه چه اتفاقی می‌افتد.

سردار حسن کرمی در گفت‌وگویی تفضیلی با فارس افزوده است: نکته مهم در این دوره از ناآرامی‌ها این بود که برای اینکه ناآرامی‌ها بیشتر جلوه داده شود به صورت محله‌محور اقدام می‌کردند یعنی در نقاط کوچک نزدیک به هم مستقر می‌شدند تا نشان دهند که در همه جا این ناآرامی‌ها مستقر است.

وی ادامه داده: اگرچه یک دهم جمعیت آشوبگران در سال 98 را هم نداشتند اما با برنامه‌ریزی به صورت پراکنده مستقر شده بودند تا بازتاب خبری خوبی داشته باشد و از طرفی با خشونت بالا کمبود جمعیت را می‌خواستند جبران کردند اگرچه ما هم برای برخورد با آنها تاکتیک خود را داشته و واحدهای ضربت را متحرک کرده بودیم.

فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی درباره شائبه استفاده نیروهای این یگان از ماشین‌های سازمان‌های دیگر برای پوشش، توضیح داده: تاکتیک ما این است که آشکار برویم و در جایی قرار بگیریم تا آشوبگران ما را ببینند؛ اصلا فلسفه یگان ویژه این است که ترس را در دل ناامن‌کنندگان بیندازد. ما به صورت ستونی ماشین‌ها و ادوات خود را پشت سر هم ردیف کرده و پیش می‌رویم تا دیده شویم و تأثیر روانی خود را داشته باشیم و اصلا پوشش برای ما معنا ندارد؛ تازه اگر بخواهیم پوشش داشته باشیم خودمان تجهیزات لازم را داریم و نیازی به خودروهای شرکت‌های دیگر نداریم.

وی با اشاره به عملکرد «یگان زینبی»، گفت: خوشبختانه عملکرد یگان زنان ما دشمن را بسیار ناراحت و درمانده کرد چرا که توانستند افراد اصلی را دستگیر کنند.

کرمی درباره لباس ویژه این یگان و اشکالات شرعی که به آن گرفته شده نیز اظهار کرده: این شبهه‌اندازی کار ضدانقلاب است اگر چه با چادر می‌شود عملیات انجام داد اما با توجه به اینکه مأموران ما در صحنه عملیات برای دستگیری اقدام می‌کنند با توجه به استنادات شرعی و رعایت حدود شرعی این پوشش را برای آنها به کار بردیم.