ابراهیم رئیسی در دیدار با رئیس‌جمهور آذربایجان، گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در مرز‌های تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در وضعیت ترانزیتی ایران و ارمنستان مردود است.

به گزارش مهر، رئیس‌جمهور در این دیدار که در حاشیه ششمین نشست سران کشور‌های عضو کنفرانس «سیکا» صورت گرفت؛ با بیان اینکه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید مورد احترام قرار گیرد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که از آزادسازی خاک قره باغ استقبال کرد و ایران آمادگی دارد ظرفیت عظیم خود را برای حل اختلافات آذربایجان و ارمنستان به کار گیرد.

رئیس جمهور آذربایجان هم در این دیدار گزارشی تفصیلی از آخرین روند همکاری‌های اقتصادی دو طرف ارائه کرد که تداوم و تقویت این روند مورد تاکید رؤسای جمهور دو کشور قرار گرفت.

الهام علی‌اف، همچنین گزارشی تفصیلی از تحولات منطقه و آخرین وضعیت مذاکرات چند جانبه بین آذربایجان و ارمنستان در پراگ ارائه داد.

وی بر پایبندی و احترام به مرز‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد. در این دیدار دو طرف  با مرور میزان پیشرفت توافقات قبلی بر تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و صدور خدمات فنی-مهندسی تاکید کردند.